آبگرفتگی مسکن مهر پردیس رفع شد

مدیرعامل شرکت عمران پردیس گفت: به دنبال بارندگی روزهای اخیر، آبگرفتگی در دو بلوک مسکن مهر ایجاد شده بود که در ساعات اولیه برطرف شد؛ نواقصی هم در دفع آبهای سطحی داشتیم که در حال شناسایی و رفع آنها هستیم.

به گزارش ایسنا، باران شدید روزهای گذشته منجر به آبگرفتگی سطح شهر پردیس، آبگرفتگی برخی واحدهای مسکونی و مسدود شدن جاده تهران ـ جاجرود شد. اختلال ایجاد شده در رفت و آمد خودروها البته ساعاتی بعد بازگشایی شد. طبق اعلام فرمانداری پردیس، ترافیک به دلیل شیب جاده در مسیر شمال به جنوب و روان شدن آب ناشی از بارندگی به سمت پل اصلی محور تهران ـ جاجرود ایجاد شده بود که با تلاش نیروهای حمل و نقل جاده‌ای بازگشایی شد.

از طرف دیگر بنا بر اعلام برخی ساکنان، تعدادی از واحدهای مسکونی در سایتهای مسکن مهر و دیگر فازهای پردیس دچار مشکلاتی از قبیل نشت آب از سقف منازل، سرازیر شدن آب از ناودانها و لاگونها شد؛ به طوری که از کف برخی بلوکهای ساختمانی، آب بالا آمد.

تصاویر و ویدئوهایی که برخی مخاطبان ایسنا ارسال کردند نشان می‌دهد آب از سقف و دیوار منازل سرازیر شده و در برخی واحدها آب فاضلاب بالا آمده است.

در این خصوص مهدی هدایت ـ مدیرعامل شرکت عمران پردیس ـ به ایسنا گفت: مشکل آبگرفتگی مربوط به دو بلوک بود که ناشی از قصور مدیر بلوک و پیمانکار بوده است. در واقع مسیر خروجی پلتفرم مسدود شده بود. همان شب نیز مشکل برطرف شد و روز بعد که باران بیشتری بارید مشکلی ایجاد نشد.

هدایت افزود: ما صدها پلتفرم داریم که در یکی از آنها آب جمع شده بود. مابقی نواقصاتی هم که در دفع آبهای سطحی بود شناسایی و در حال رفع نقص است.

همچنین روابط عمومی شرکت عمران شهر جدید پردیس به ایسنا اعلام کرد: حجم بارشها در روزهای اخیر به قدری بود که در سطح شهر پردیس سیلاب جاری شد و طبیعتا مشکلاتی را برای همشهریان ایجاد کرد. با این حال نشت آب از سقف برخی واحدهای مسکن مهر به دلیل کیفیت ایزوگام منازل نبوده است بلکه ناشی از انسداد ناودانها بود.

در این توضیحات آمده است: تگرگ شدیدی قبل از بارش باران آمد که خروجی برخی پشت بامها را مسدود کرد و باعث تجمیع آب در سقف واحدهای مسکونی شد و همین مساله باعث روان شدن آب از دیواره ها گردید. نیروهای امدادی شرکت عمران با همکاری ساکنان برای تخلیه آب منازل اقدام کردند و در حال حاضر مشکلات برطرف شده است.

بنابراین گزارش، کوهستانی بودن شهر جدید پردیس و شیب حدود ۴۵ درجه‌ای معابر این شهر معمولا در زمانهای بارش باعث ایجاد معضلاتی برای ساکنان می‌شود. برخی کارشناسان معتقدند که بهتر بود برای جانمایی حدود ۸۲ هزار واحد مسکن مهر پردیس دقت بیشتری صورت می گرفت. از طرف دیگر عده‌ای بر این باورند که جانمایی مسکن مهر پردیس در زمینهای ناهموار تصمیم منطقی بوده است؛ زیرا با این اقدام از ساخت و ساز بر روی زمینهای مسطح که می‌تواند به کاربری‌های کشاورزی اختصاص یابد پرهیز شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …