آثار دوازدهمین جشنواره سراسری رسانه و نشریات دانشجویی چگونه داوری می‌شوند؟

شیوه‌نامه داوری دوازدهمین جشنواره سراسری رسانه و نشریات دانشجویی با هدف شفافیت و اطلاع‌رسانی مناسب به شرکت کنندگان منتشر شد.

به گزارش ایسنا، فرایند تدوین فرم‌های داوری پس از برگزاری جلسات تخصصی با حضور کارشناسان و داوران مجرب هر رسته و اخذ و جمع‌بندی نظرات داوران و بازنگری در فرم‌های اداوار پیشین این جشنواره صورت گرفته است. به طوری که این شیوه‌نامه مبنای داوری و ارائه کارنامه آثار در این جشنواره خواهد بود.

در بخش  شاخص‌های داوری آثار برتر آمده است: داوری در بخش‌های مختلف براساس اصول حرفه‌ای روزنامه‌نگاری و با تاکید بر توجه و نگاه ویژه به مسائل دانشجو و دانشگاه ارائه می‌شود و توضیح این نکته ضرورت دارد که هیچ قانون ۱۰۰ درصدی در روزنامه‌نگاری وجود ندارد. بنابراین شاخص‌ها و ملاک‌های بیان شده در هر بخش، براساس اصول کلی روزنامه‌نگاری بوده که صد البته دارای استثنائاتی نیز است که با توجه به استفاده از دانش آموختگان توانمند روزنامه نگاری و افراد باتجربه و دارای سابقه درخشان در فرایند داوری، این موارد استثناء در ارزیابی آثار لحاظ می‌شود.

اصول غربالگری بخش آثار برگزیده عبارتند از:

۱- اثر حتما در بازه زمانی ۱۳۹۷/۱۰/۰۱ تا ۳۰/۱۰/ ۱۳۹۹ منتشر شده باشد.

۲- صاحب اثر حتما در زمان انتشار دانشجو بوده باشد.

۳- ارسال اثر توسط شخص صاحب اثر(در صورت مشاهده مغایرت اثر تایید نخواهد شد).

۴- عنوان و جانمایی اثر مشخص باشد (داور بتواند تشخیص دهد که کدام بخش را داوری کند).

۵- عدم ارسال یک اثر واحد به رسته‌های مختلف (یک اثر مشخص مجاز به شرکت در رسته‌های

مختلف نیست به جز تیتر).

تبصره: یک اثر مشخص می‌تواند همزمان در دو بخش آثار و بخش ویژه شرکت نماید.

۶- داشتن همزمان دو حساب کاربری برای یک شخص تخلف محسوب شده و آثار متخلف حذف

می‌گردد (مگر اینکه شخص در دو دانشگاه اثر منتشر کرده باشد که باید برای ارسال آثار هر دانشگاه

یک حساب کاربری تعریف کند).

۷- مشخصات اثر با مشخصات و اطلاعات ثبت نام تناقض نداشته باشد.

۸- آثار (علی الخصوص تیتر) از فردی یا جای دیگر کپی‌برداری نشده باشد.

۹- در رسته گرافیک و صفحه‌آرایی حتما باید نام صاحب اثر در شناسنامه نشریه آمده باشد.

به گزارش مفدا، هر ساله جشنواره تیتر توسط یکی از دستگاه‌های آموزش عالی کشور برگزار می‌شود. سال گذشته جشنواره تیتر ۱۱ به میزبانی وزارت علوم برگزار شد و امسال وزارت بهداشت میزبان جشنواره «تیتر ۱۲» خواهد بود که با شعار «عینیت در خبر، انصاف در تحلیل، آزادی در بیان» برگزار می‌شود.

به رسم هرساله و براساس توافق صورت گرفته میان معاونت فرهنگی، اجتماعی وزارت علوم و معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، این معاونت مستقر دروزارت بهداشت متولی برگزاری جشنواره «تیتر ۱۲»خواهد بود.

این دوره از جشنواره بخش‌های متعد و مختلفی دارد. «آثار برگزیده»  شامل ۲۶ رسته، «نشریات برگزیده» شامل ۱۸ رسته و «فضای مجازی» شامل ۸ رسته، «بخش ویژه»  نیز با دو موضوع در کنار «سرزمین مادری» پنج بخش اصلی جشنواره را تشکیل می‌دهند. امسال همچنین برای نخستین بار بخش «سرزمین مادری» با هدف ارزیابی و آشنایی از فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان ایرانی خارج از کشور در حوزه رسانه و ایجاد ارتباطی فرهنگی در نظر گرفته شده است. بدین منظور تفاهم‌نامه‌ای با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی منعقد شده است که زمینه‌ساز گسترده‌تر شدن این ارتباطات فرهنگی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …