آخرین وضعیت پروژه‌های راه و شهرسازی آذربایجان شرقی از زبان وزیر

ایسنا/آذربایجان شرقی وزیر راه و شهرسازی گفت: آذربایجان شرقی منطقه کانونی ترافیک برای ترانزیت بار و مسافر است و به همین دلیل پروژه های زیادی در دست احداث داریم که بخشی از آن‌ها تا پایان دولت افتتاح خواهد شد.

محمد اسلامی در حاشیه افتتاح آزاد راه تبریز- سهند، در جمع خبرنگاران، با قدردانی از استاندار آذربایجان شرقی، نمایندگان مردم استان در مجلس و شرکت های سرمایه گذار و مشاور اظهار کرد: امروز یکی از آرزوهای دیرینه و مطالبه مردم آذربایجان شرقی تحقق یافت و این مسیر در اختیار مردم استان قرار داده شد، با افتتاح این آزادراه از ترافیک تبریز کاسته شده و مسیر دسترسی به شهر جدید سهند نیز تسهیل می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی با تاکید بر اینکه یکی از پروژه‌های مهم مربوط به راه آهن است که از بستان آباد به شهرک خاوران تبریز خواهد رسید، گفت: موضوع مهم‌تر اتصال ایستگاه خاوران به  ایستگاه مرکزی تبریز است چرا که این خط اروپا است و طی توافقی که با روسیه و آذربایجان داشته ایم، ان‌شاءالله با بازسازی مسیر ریلی نخجوان این مسیر بازگشایی خواهد شد.

وی ادامه داد: مسیر این پروژه کوتاه است ولی به لحاظ مالی نیازمند تامین اعتبار هستیم و باید منابع مالی لازم تهیه شود. 

اسلامی، آزاد راه تبریز-مرند را یکی دیگر از پروژه های مهم استان برشمرد و گفت: این پروژه نیز در دست اقدام است که امیدواریم تا سال آینده تکمیل شود. همچنین آزاد راه های تبریز-ارومیه، مراغه-هشترود، بزرگراه تبریز- اهر و راه آهن سراب-اردبیل نیز از جمله پروژه‌های در دست احداث در استان است که امیدواریم با اجرای این پروژه ها بتوانیم شکوفایی خوبی در اقتصاد این استان ایجاد کنیم.

وی در پایان به ایجاد آبگذر در جاده شهید کلانتری آزاد راه تبریز-ارومیه نیز اشاره کرد و گفت: این پروژه با هماهنگی سازمان حفاظت محیط زیست و به دلیل نیاز مبرم این منطقه اجرا خواهد شد که امیدواریم با اجرایی کردن این پروژه خطرات محیطی در منطقه برای همیشه از بین رود.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …