آغاز ثبت‌نام «طرح ملی توسعه مشاغل خانگی» در قزوین

ایسنا/قزوین رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین از آغاز ثبت‌نام «طرح ملی توسعه مشاغل خانگی» در سایت inhb.ir در این استان خبر داد.

فرشاد پیله‌چی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به آسیب‌های واردشده به بسیاری از مشاغل بر اثر شیوع کرونا ویروس و شرایط ناشی از آن، لزوم توجه به الگوی توسعه مشاغل خانگی با هدف کمک به رونق اقتصاد خانوار، تحقق شعار سال و توسعه جایگاه این مشاغل در اقتصاد کشور، این طرح آغاز شده است.

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی به‌عنوان یک‌نهاد توسعه‌ای، از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وظیفه دارد سه مرحله «شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی»، «توانمندسازی متقاضیان» و «اتصال به بازار با هدف ایجاد اشتغال و پایدارسازی مشاغل خانگی» برای حدود ۵۴ هزار نفر در ۳۱ استان کشور را به سرانجام رساند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین عنوان کرد: شرایط متقاضیان ثبت‌نام در طرح حداقل ۱۸ سال سن، بومی استان محل ثبت‌نام، عدم اشتغال تمام‌وقت و نداشتن بیمه کارفرمایی است که علاقه‌مندان می‌توانند نهایتاً تا هفتم مهرماه سال جاری در سایت inhb.ir ثبت‌نام کنند.

وی اظهار کرد: متقاضیان پس از ثبت‌نام، غربال‌گری و راستی آزمایی می‌شوند. سپس آموزش‌ها و مشاوره‌های عمومی و تخصصی و اتصال به بازار از وظایف بعدی جهاددانشگاهی بوده که با نظارت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان انجام می‌شود.
 
پیله‌چی بابیان اینکه این طرح سعی در ایجاد اشتغال و پایدارسازی مشاغل خانگی برای ۱۵۰۰ نفر در استان قزوین را دارد، تصریح کرد: امیدواریم با پیاده‌سازی موفق این طرح در استان که نیازمند همراهی، همکاری و هم‌اندیشی بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی است، شاهد نهادینه شدن سهم مشاغل خانگی در اقتصاد کشور به‌ویژه در سال «جهش تولید» باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …