آغاز صادرات محصولات مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان از ۲ هفته آینده

ایسنا/خوزستان مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: قرارداد پیش فروش محصول صادراتی اوره برای ۵۰۰ هزار تن تولید مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان منعقد شده است و امیدواریم از دو هفته آینده صادرات محصول تولیدی این مجتمع را آغاز کنیم.

اکبر افتخاری در مراسم افتتاح فاز نخست پتروشیمی مسجدسلیمان که امروز (۳۰ اردیبهشت‌ماه) با حضور ویدئوکنفرانس رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: این طرح در شمال خوزستان و در یکی از محروم‌ترین مناطق کشور یعنی مسجدسلیمان اجرایی شده است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: با وجود این طرح، اشتغال مناسبی برای حدود ۴ هزار نفر در زمان اجرای طرح ایجاد شد و اکنون با بهره‌برداری از آن نیز برای حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر، ایجاد اشتغال شده است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه افتتاح پتروشیمی مسجدسلیمان اتفاق مناسبی برای خطه نفتخیز مسجدسلیمان است، گفت: پس از اکتشاف نفت در این شهرستان تاکنون، پروژه دیگری در این سطح در مسجدسلیمان اجرایی نشده بود. امیدواریم با طرح توسعه‌ای که برای این طرح اجرایی می‌شود، مسجدسلیمان بتواند بهره‌مندی بیشتری از این اتفاق بزرگ داشته باشد.

وی گفت: سالانه یک میلیون و ۷۶ هزار تن اوره در این مجتمع تولید خواهد شد و خوشبختانه اکنون تولید اوره در این مجتمع، عملیاتی شده است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری افزود: در این زمینه قرارداد پیش فروش محصول صادراتی اوره برای ۵۰۰ هزار تن منعقد شده است و امیدواریم از دو هفته آینده صادرات محصول تولیدی این مجتمع را آغاز کنیم.

افتخاری گفت: با سرمایه‌گذاری ۸۵۰ میلیون دلاری انجام شده در این طرح، امیدواریم سالانه ۲۶۸ میلیون دلار ارزآوری داشته باشیم و این مساله می‌تواند به اقتصاد صندوق‌های بازنشستگی کمک شایانی کند.

وی افزود: صندوق بازنشستگی کشوری، تعهدات بلندمدت دارد و برای عمل به این تعهدات باید دائما در مسیر توسعه اقتصادی قرار بگیرد و اجرای چنین طرح‌هایی علاوه بر کمک به اقتصاد کشور، به اقتصاد صندوق بازنشستگی نیز کمک می‌کند.

یوسف داوودی مدیرعامل مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان نیز اظهار کرد: بعد از ۱۱۳ سال، انتظار مردم مسجدسلیمان برای اجرای یک پروژه بزرگ ملی به ثمر رسید و این کار، یک اقدام ماندگار بود.

وی افزود: همزیستی و کار تیمی میان دولتی‌ها و خصوصی‌ها یکی از شاخص‌ترین مسائلی بود که در اجرای این طرح شاهد آن بودیم.

مدیرعامل مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان گفت: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اجرای این طرح انرژی بسیاری خرج کرد تا بتواند بخش خصوصی را در کنار بخش دولتی هدایت کند و امروز شاهد نتیجه همراهی و کار تیمی این دو بخش هستیم.

داوودی افزود: ما از جهت کار تیمی در کشور ضعیف هستیم اما خوشبختانه با کار تیمی انجام‌شده میان بخش خصوصی و دولت، مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان اجرایی شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …