آغاز همکاری سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی و بنیاد فرهنگی البرز

تفاهم‌نامه‌ همکاری مشترک ‏مابین سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی و بنیاد فرهنگی البرز با هدف ترویج فرهنگ علمی و جایگاه مقام علم و عالمان از طریق شناسایی، معرفی، حمایت و تجلیل از نخبگان دانشگاهی کشور اعم از اساتید و دانشجویان امضا شد.

به گزارش ایسنا، مهدی عباسی سرپرست سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی در آئین امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک با بنیاد فرهنگی البرز با اشاره به اینکه سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی، متولی توسعه و تقویت شبکه دانشجویی جهاد دانشگاهی در سراسر کشور است گفت: این سازمان با هدف ایجاد و تقویت این شبکه، تاسیس شده و فعالیت می‌کند، که در دهه سوم عمر خود با تحول‌های چشم‌گیر درونی و بیرونی روبه‌رو شده است.

عباسی افزود: در طی تلاش و همراهی همکاران ما در شعب این سازمان در سراسر کشور، اعضای فعال و پویایی جذب شدند که در هویت‌سازی و توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های این نهاد در حوزه‌های مختلف نقش حائز اهمیتی ایفا کرده و می‌کنند.

وی تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های جدی برای ما ایجاد بستر، ظرفیت و سازوکاری مناسب جهت شناسایی استعدادهای دانشجویی، توانمندسازی دانشجویان، حمایت و تقویت فعالیت‌های دانشجویی است.

عباسی تاکید کرد: همانطور که جهاد دانشگاهی وظیفه‌ی نقش‌آفرینی جدی در حوزه‌های علم و فناوری، پژوهشی، آموزشی و فرهنگی در جامعه دارد، در حوزه دانشجویی، نیز انجام این وظایف بر عهده‌ی سازمان دانشجویان است.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در سخنرانی‌های مختلف و به‌طور جدی‌تر در بیانیه گام دوم انقلاب، تاکید جدی بر استفاده از ظرفیت و توانایی‌های جوانان دارند، اما متاسفانه برخی سیاست‌ها و رفتارها به‌گونه‌ای است که ایجاد دافعه کرده و باعث گریز جوانان می‌شود. در این بین وظیفه نهادهای انقلابی همچون جهاد دانشگاهی این است که با تسهیلگری کارآمد و موثر، شرایطی را فراهم کنند که به‌رغم وجود برخی ناملایمت‌ها و مشکلات در حوزه‌های مختلف، زمینه‌ و بستر مناسب فعالیت دانشجویان در فضای کشور را ایجاد نمایند و این مهم نیاز به حمایت و توجه بیشتر دارد چرا که نمی‌توان صرفا با حرف و شعار دانشجویان را به سمت فعالیت در داخل کشور جذب کرد.

وی ادامه داد: تا حدودی این ساختار و سازوکارهای حمایت‌گر در جهاد دانشگاهی ایجاد شده و دانشجویانی که ایده خلاقانه و نوآورانه و یا طرح پژوهشی داشته باشند مورد حمایت قرار می‌گیرند.

سرپرست سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی بیان کرد: یکی از سیاست‌های ما ایجاد تعامل موثر و کارآمد با سازمان‌ها و مراکز مختلفی که از امکانات لازم برای حمایت از ایده‌های دانشجویی هستند، بوده و با استفاده از ظرفیت هم‌افزایی و مشارکت بین مجموعه‌ها حمایت بیشتری از دانشجویان به‌عمل آوریم.

وی با بیان اینکه سابقه‌ و عملکرد بنیاد فرهنگی البرز، نشان از توانمندی‌های بالای این نهاد غیردولتی و مردم‌نهاد برای حمایت از دانشجویان دارد گفت: امید است با امضای این تفاهم‌نامه اتفاقات خوبی رقم بخورد و بتوانیم با همکاری این دو نهاد با یکدیگر، گام‌های موثری در این راستا برداریم.

حیدر ارشدی، مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز نیر در سخنانی گفت: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های متراکم در مجموعه سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی وجود دارد که اگر با مجموعه‌های ‌هم‌سو با ماموریت‌های خود گره بخورد، می‌تواند از طریق هم‌افزایی‌های ارزنده، فعالیت‌های با کیفیت و مثمرثمری در سطح کشور برای جوانان داشته باشد. فعالیتی که هدف مشترک بسیاری از مجموعه‌های دولتی، عمومی و غیردولتی است، تا بتوانند جوانان کشور را نسبت به کار جهادی ترغیب کرده و بستر مناسب برای فعالیت آن‌ها ایجاد کنند.

ارشدی افزود: امیدوار هستیم که شکل‌گیری این تعامل میان سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی و بنیاد فرهنگی البرز منجر به آشنایی بیشتر دانشجویان با ماموریت بنیاد فرهنگی البرز، یعنی تشویق دانشجویان برای ادامه و استمرار مسیر علمی و انگیزه‌بخشی و ترغیب آن‌ها به کارهای خیر بشود.

وی افزود: با وجود مراکز و مجموعه‌های متعدد و مرتبط با سازمان دانشجویان، بیشتر و قوی‌تر می توان در امر فرهنگ‌سازی ورود پیدا کرد.

وی اظهار امیدواری کرد: همکاری با سازمان دانشجویان به عنوان پرچمدار حوزه دانشجویی منجر به ترویج این نگاه و رویکرد در جامعه شود.

مدیر عامل بنیاد فرهنگی البرز با اعلام خبر آغاز پنجاه‌ونهمین همایش ملی جایزه سال بنیاد البرز با هـدف تقدیر از دانشمندان، مخترعان، دانشجویان و طلاب برتر سراسر کشور گفت: با توجه به ظرفیت پیش‌بینی شده و موجود در بنیاد امیدواریم بتوانیم تقدیری شایسته از دانشجویان داشته باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …