اجازه دست‌درازی به اموال بنیاد مستضعفان را نخواهیم داد

ایسنا/زنجان رئیس بنیاد مستضعفان گفت: اموال این بنیاد که در دست متولیان است، امانت بوده و اجازه نخواهیم داد کسی به آن دست‌درازی کند.

پرویز فتاح ظهر امروز (۱۷ اسفندماه) در حاشیه افتتاح بزرگ‌ترین باغ گردوی کشور در خرم‌دره، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تامین امنیت غذایی مردم از اولویت‌های اصلی بنیاد مستضعفان است، عنوان کرد: علی‌رغم مباحثی در این زمینه که طرح‌های کشاورزی صرفه ندارد، با عزم و همت جدی در این حوزه ورود شده است.

وی با تاکید بر اینکه با عزمی که از سمت دولت و مجلس وجود دارد به دنبال استفاده از ظرفیت‌ها در بنیاد هستیم، بیان کرد: منابع حاصل از این طرح‌ها به سمت توسعه مجدد و بخشی نیز به سمت محرومان و در راستای خدمت به آن‌ها هدایت می‌شود.

رییس بنیاد مستضعفان با اشاره به افتتاح ۱۰ طرح کشاورزی، باغ‌داری و گلخانه‌ای از طریق ویدئوکنفرانس که به طور هم‌زمان در هفت استان انجام شد، افزود: با افتتاح این طرح‌ها ۱۰۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی زیر کشت پسته، زیتون، گردو و صیفی‌جات رفت و حدود ۱۰ هزار تن به ظرفیت تولید این محصولات اضافه شد که برای این طرح‌ها ۳۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده و توسعه آن‌ها نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ۲۰۰ هکتار کشت بافت گردو در شهرستان خرم‌دره که دیربرگ و دیرگل است، متذکر شد: این طرح از شهرستان خرم‌دره آغاز شده و در کل کشور توسعه خواهد یافت. همچنین طرح چشمه پیوندکی می‌تواند همه اراضی زیرکشت محصول گردو را تغذیه کند و نهال‌ آن‌ها را به دیربرگ و دیرگل تغییر دهد.

فتاح با یادآوری این مطلب که علی‌رغم ارزآور بودن صادرات محصولات بنیاد، تامین نیاز داخل جزو اولویت‌ها است، تصریح کرد: محصولات گلخانه‌ای بنیاد را که از نظر ارگانیکی بودن تست شده است، مشتریانی از سایر کشورها پیش‌خرید می‌کنند.

این مسئول با تاکید بر این مسئله که ورود بنیاد مستضعفان به این صنعت با هدف کاهش وابستگی به خارج و تامین نیاز مردم است، یادآور شد: رفع وابستگی و تامین نیاز مردم، بزرگ‌ترین سود است.

وی در ادامه به موضوع ساخت مسکن برای محرومان جامعه نیز گریزی زد و گفت: در این زمینه سه تفاهم‌نامه با بنیاد مسکن برای ساخت ۲۰ هزار واحد، ۱۰ هزار واحد با کمیته امداد و ۱۴ هزار واحد نیز با بهزیستی امضا شده است که از این تعداد ۱۰ هزار واحد تحویل و ۴۰۰۰ واحد باقی مانده است که در مجموع برای محرومان ۳۴ هزار واحد مسکن در حال ساخت است که امیدواریم به این تعداد طی سال آینده باز هم اضافه شود.

رییس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه اموال بنیاد مستضعفان که در دست متولیان است، امانت بوده و اجازه نخواهیم داد کسی به آن دست‌درازی کند، افزود: مجلس طرحی آورده است که بر مبنای آن املاکی که از بنیاد مستضعفان در دست دولتی‌ها است، طبق تبصره‌ای سال آینده به بنیاد معوض بدهند یا آن‌ها را برگردانند. همچنین با قوه قضاییه نیز تعامل بسیار خوبی در این زمینه داریم تا جایی که چند شعبه خاص املاک و پرونده‌های بنیاد مستضعفان ایجاد شده و سرعت رسیدگی بسیار خوب است تا از مستضعفان حقی ضایع نشود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …