ارسال خودکار اطلاعات پزشکی با تماس اضطراری در iOS ۱۳.۵

شرکت اپل سازنده گوشی‌های آیفون و سیستم عامل مخصوص آن موسوم به iOS در حال آزمایش امکان ارسال اطلاعات پزشکی کاربران در یک تماس اضطراری در جدیدترین نسخه سیستم عامل خود یعنی iOS ۱۳.۵ است.

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، شرکت اپل در نسخه جدید سیستم عامل گوشی‌های خود، در اختیار گذاشتن اطلاعات پزشکی با مراکز تماس اضطراری ۹۱۱ را در مواقع اضطراری برای صاحبان آیفون و اپل واچ آسان‌تر می‌کند.

این کمپانی اعلام کرد نسخه iOS ۱۳.۵ که از دو هفته آینده شروع به عرضه خواهد کرد، به کاربران امکان می‌دهد گوشی یا ساعت هوشمند خود را طوری تنظیم کنند که هرگونه اطلاعاتی که در شناسه پزشکی(Medical ID) خود ذخیره کرده‌اند، به طور خودکار با مراکز تماس اضطراری به اشتراک گذاشته شود.

اگر با “شناسه پزشکی” آشنایی ندارید، یک ویژگی در برنامه Health مخصوص شرکت اپل است. شما می‌توانید اطلاعاتی مانند گروه خونی، شرایط پزشکی کنونی، تماس‌های اضطراری و همچنین هرگونه حساسیت غذایی و پزشکی را در آن ثبت کنید.

اکنون با این قابلیت جدید، دستگاه از موقعیت مکانی کاربر استفاده می‌کند تا تشخیص دهد که آیا وی در منطقه‌ای با پشتیبانی از خدمات اضطراری پیشرفته قرار دارد یا خیر. سپس همه اطلاعات پزشکی وی را به طور ایمن و رمزگذاری شده در اختیار مرکز اورژانس قرار می‌دهد.

شرکت اپل می‌گوید این ویژگی جدید با بهره گیری از فناوری تشخیص سقوط اپل واچ‌های سری ۴ و سری ۵ کار می‌کند.

این ویژگی می‌تواند در شرایطی کمک کننده باشد که کاربر نمی‌تواند شخصا با اپراتور صحبت کند.

این ویژگی جدید، عملکرد دیگری را که مدتی در سیستم عامل iOS موجود است، تکمیل می‌کند. شما می‌توانید در صورت اضطرار، آیفون خود را طوری تنظیم کنید تا شناسه پزشکی شما به صورت یک نماد در سمت چپ صفحه قفل شده آیفون نمایش داده شود که به نخستین پاسخ دهنده اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به باز کردن قفل گوشی، اطلاعات پزشکی شما را ببیند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …