استفاده از بلوک سیمانی برای جلوگیری از ورود به مراکز درمانی دامپزشکی شایسته نیست

رییس سازمان دامپزشکی کشور در نامه ای به شهردار تهران اعلام کرد استفاده از ابزاری مانند بلوک های سیمانی برای جلوگیری از ورود و خروج به مراکز درمانی دامپزشکی (تمسک به صدور رای کمیسیون ماده ۱۰۰ قانون شهرداری برای پلمب این مرکز به عنوان بخشی از ساختار نظام سلامت کشور) شایسته و زیبنده برخورد با متخصصین و پیشروان امر بهداشت و سلامت جامعه نیست.

به گزارش ایسنا علی اصغر ماکنعلی رئیس سازمان دامپزشکی با ارسال نامه ای به پیروز حناچی شهردار تهران با موضوع «پلمپ مراکز درمانی دامپزشکی» نوشت: به پیوست نامه شماره ۶۰۱۰ مورخ ۹۹/۲/۲۰ رئیس محترم کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص ادامه روند پلمب مراکز درمانی دامپزشکی توسط شهرداری تهران به دور از توجه به مسائل علمی و تخصصی و منافع عمومی جهت استحضار ارسال می‌گردد.

در حال حاضر تعداد ۲۵۰ مرکز درمانی دامپزشکی بر اساس نیاز شهروندان در سطح شهرستان تهران دایر و به فعالیت اشتغال دارند. این مراکز بر اساس قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی آیین‌نامه و دستورالعمل های مربوط و وفق سیاست‌ها و ضوابط حاکمیتی ابلاغی این سازمان مجوز/پروانه تاسیس و فعالیت خود را از نظام دامپزشکی استان تهران دریافت کرده است و متعهد به رعایت الزامات بهداشتی قرنطینه‌ای در راستای برقراری امنیت زیستی و تامین و ارتقاء بهداشت عمومی جامعه می‌باشند.

استفاده از ابزاری مانند نیوجرسی (بلوک های سیمانی) برای جلوگیری از ورود و خروج به مراکز درمانی دامپزشکی (تمسک به صدور رای کمیسیون ماده ۱۰۰ قانون شهرداری برای پلمب این مرکز به عنوان بخشی از ساختار نظام سلامت کشور) شایسته و زیبنده برخورد با متخصصین و پیشروان امر بهداشت و سلامت جامعه نیست.

با عنایت به جلسه برگزار شده در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی به تاریخ ۹۸/۱۰/۲۹ با حضور نمایندگان سازمان‌های ذیربط از جمله شهرداری محترم تهران و تصمیمات متخذه مندرج در صورتجلسه و با توجه به ابلاغ شیوه‌نامه مربوط به تاسیس مراکز درمانی، بیمارستان‌ها و … مبنی بر امکان فعالیت در مناطق مستقل مسکونی خواهشمند است دستور مساعدت و همکاری لازم با این گونه مراکز به عمل آید.

ضمنا این سازمان آمادگی خود را برای تشکیل جلسه مشترک به منظور هماهنگی و همکاری لازم اعلام می‌دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …