اعطای بورسیه دانشگاه الزهرا به دختران افغان

هیئت رئیسه دانشگاه الزهرا (س) در راستای اعتلای جایگاه زنان مسلمان و نیز حمایت از تحصیل دختران افغانستانی، طرح اختصاص ۲۵ بورسیه برای تحصیل دختران در تمامی رشته‌ها و ۵ بورسیه ویژه با نام مریم میرزاخانی به دانشجویان نخبه ریاضی دانش آموخته مدرسه دخترانه سیدالشهدا افغانستان را تصویب کرد.

به گزارش ایسنا، این طرح در پی انفجار خونین دبیرستان دخترانه سیدالشهداء در کابل افغانستان و در راستای تحقق چشم انداز و ماموریت دانشگاه جهت تربیت زنان فرهیخته، توانمند و تاثیرگذار و اعتلای جایگاه زنان به ویژه زنان مسلمان افغانستان از سوی اعضای هیئت رئیسه دانشگاه الزهرا تصویب شده است که براساس آن، ۲۵ بورس با نام “بورسیه زنان فرهیخته” برای دختران دانش آموخته آن مدرسه در تمامی رشته های موجود در دانشگاه الزهرا و ۵ بورس ویژه دیگر با نام “بورسیه مریم میرزاخانی” به متقاضیان تحصیل در رشته ریاضی اختصاص یافته است.

این موضوع در جلسه مجازی شورای سیاستگذاری همکاری‌های بین المللی دانشگاه الزهرا که با حضور دکتر مجتبی صدیقی معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان و دکتر افشین آخوند زاده مدیر کل امور دانشجویان غیر ایرانی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری برگزار شد، مطرح شد.

دکتر صدیقی ضمن حمایت از این ابتکار دانشگاه الزهرا اعلام کرد: بدین منظور ۲۵ بورس هم از طریق وزارت عتف در اختیار دانشگاه قرار خواهد گرفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه الزهرا، به این ترتیب ۵۰ بورسیه به دانش آموزان و دانش آموختگان مدرسه سیدالشهدای کابل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد همه رشته‌های دانشگاه الزهرا و ۵ بورسیه مریم میرزاخانی مخصوص تحصیل در رشته ریاضی این دانشگاه اختصاص یافته است.

جزئیات و اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط دریافت این بورسیه متعاقبا اعلام می‌شود.

انتهای پیام‌

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …