افتتاح بیش از ۸۰۰ پروژه آبخیزداری در هفته منابع طبیعی

رئیس مرکز جنگل‌های خارج از شمال سازمان جنگل‌ها با اعلام اینکه در هفته منابع طبیعی بیش از ۸۰۰ پروژه آبخیزداری، جنگل‌کاری و حفاظت از منابع طبیعی افتتاح می‌شود، اعلام کرد که به دلیل شیوع ویروس کرونا برنامه های این هفته با رعایت نکات بهداشتی انجام خواهد شد.

فریبزر غیبی در گفتوگو با ایسنا با بیان این که از روز ۱۵ اسفند یعنی روز درختکاری به مدت یک هفته بنا به درخواست سازمان جنگلها هفته منابع طبیعی نام گرفته‌ است،اظهار کرد: در حقیقت این یک هفته برای این است که بتوانیم اهمیت منابع طبیعی را زندگی اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی بسیاری از مردم نشان دهیم.

وی ادامه داد: روز اول در این هفته روز درختکاری است و به همین جهت مناطقی برای پخش نهال مشخص شده  که به صورت نمادین درختان و درختچه‌های همگام با طبیعت و بومی منطقه کاشته می‌شود. این نهال‌ها در تمام ادارات کل منابع طبیعی در کشور وجود دارد و مردم می توانند به این مراکز مراجعه و نهال دریافت کنند.

رئیس مرکز جنگل‌های خارج از شمال سازمان جنگل‌ها تصریح کرد: در این هفته نیز به دلیل اهمیت آبخیزداری در جلوگیری از سیل، ذخیره نزولات آسمانی و افزایش رطوبت خاک و ذخیره آب در سفرههای زیرزمینی پروژه‌های بسیاری افتتاح می‌شود. به عبات دیگر در این ایام در تمام استان‌های کشور بیش از ۸۰۰ پروژه آبخیزداری، جنگل‌کاری و حفاظت از منابع طبیعی افتتاح  می‌شود. همچنین برنامه‌هایی درخصوص آشنایی با قوانین کاداستر  و حدنگاری نیز در دستور کار داریم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شیوع  ویروس کرونا تاثیری در برنامه‌های هفته منابع طبیعی گذاشته است یا خیر گفت: شیوع این ویروس بسیاری از برنامه‌های هفته منابع طبیعی را مختل کرد و به همین سبب تصمیم برآن شد تا در اجتماعاتی کوچکتر با رعایت نکات بهداشتی درختکاری انجام شود. از طرفی با هماهنگی ادارت کل منابع طبیعی و وزارت بهداشت دستورالعمل‌هایی برای کاشت نهال به مراجعه‌ کنندگان داده  می‌شود و بسته‌هایی بهداشتی نیز تعبیه شده تا کاشت درخت با رعایت اصول بهداشتی انجام شود.

غیبی در پایان گفت: بیش از ۹ میلیون اصله نهال در هفته منابع طبیعی در طرح ها و برنامه‌های این هفته و توسط بسیاری از ارگان‌ها کاشته خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …