افتتاح کارخانه نوآوری در آذربایجان شرقی تا پایان دولت

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس مرکز فناوری‌های راهبری معاونت علمی ریاست جمهوری با اشاره به افتتاح کارخانه نوآوری در آذربایجان شرقی تا پایان دولت، گفت: افتتاح این کارخانه از برنامه‌های آتی این مرکز بوده و امیدواریم تا پایان دولت دوازدهم شاهد افتتاح آن باشیم.

اسماعیل قادری فر در ارتباط ویدئو کنفرانسی با استان آذربایجان شرقی با اشاره به پتانسیل بالای این استان در عرصه علم و فناوری، اظهار کرد: مراکز علمی و دانشگاهی آذربایجان شرقی به خصوص دانشگاه‌های تبریز و صنعتی سهند از ظرفیت بالقوه‌ای در راستای کمک به پیشرفت علم و فناوری و اقتصاد دانش بنیان در کشور برخوردار هستند.

وی ادامه داد: دانشگاه تبریز به عنوان بزرگترین دانشگاه جامع و مادر در شمالغرب کشور و همچنین دانشگاه صنعتی سهند به عنوان دانشگاه تخصصی صنعت و همچنین پارک علم و فناوری استان می‌توانند با تربیت نیروی انسانی نوآور، ماهر و بومی در زمینه حل مشکلات بخش صنعت و پیشرفت استان بر مبنای اقتصاد دانش بنیان موفقیت‌های بسیاری به دست آوردند.

وی با بیان این‌که معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری نگاه ویژه‌ای به این استان دارد، خاطرنشان کرد: سعی‌ می‌کنیم تا در راستای گسترش ارتباط دانشگاه با واحدهای صنعتی وتولیدی گام های موثری برداشته و بتوانیم چالش‌های موجود در این حوزه را مرتفع کنیم.

قادری فر با بیان این‌که نبود شتاب دهنده‌های تخصصی در زمینه صنعت یکی از حلقه‌های مفقوده در زنجیره ارتباط شرکت‌های دانش بنیان استان با مراکز صنعتی بود، گفت: با آغاز فعالیت شتاب‌دهنده تخصصی در این استان شاهد حل مشکلات در زمینه ارتباط دانشگاه با صنعت خواهیم بود.

وی تصریح کرد: این شتاب‌دهنده بر مبنای نیروی فناور زیست بوم فعالیت کرده و با استفاده از تخصص نیروهای بومی، مشکلات بخش‌های صنعتی استان شناسایی کرده و با ایده‌های نوآورانه بومی آینده درخشانی برای صنعت استان رقم خواهد خورد.

قادری فر خاطرنشان کرد: در حال تعامل با سازمان گسترش و نوسازی صنایع کشور جهت استفاده از ظرفیت کارخانه ماشین سازی تبریز در زمینه نوآوری در صنعت استان هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …