انتشار فراخوان دومین نمایشگاه «نخ و نگاره»

فراخوان دومین نمایشگاه «نخ و نگاره هیما» منتشر شد. آثار این نمایشگاه قرار است شهریور ماه ۱۴۰۰ به نمایش گذاشته شوند.

به گزارش ایسنا، نمایشگاه «نخ و نگاره هیما» با تاکید بر پتانسیل آثار هنرمندان و پیشکسوتان دوخت‌های سنتی و کاربردی بودن این هنر برگزار می‌شود و سعی دارد از ظرفیت هنرمندان در سایر رشته‌های هنری مانند طراحی لباس، طراحی دوخت و زیورآلات سنتی استفاده کند؛ در همین راستا از همه هنرمندان رشته های طراحی لباس، دوخت و زیورآلات سنتی دعوت به همکاری کرده است.

به منظور فراهم کردن فرصت کافی برای خلق آثار جدید، فراخوان این دوره از نمایشگاه در پنج مرحله انجام می‌شود و آثار پذیرفته، شهریور ماه ۱۴۰۰ به نمایش گذاشته می‌شوند.

عبدالمجید شریف زاده، رییس پژوهشکده هنرهای سنتی، در مراسم رونمایی از پوستر دومین نمایشگاه نخ و نگاره برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی را ایجاد فضایی برای تعامل هنرمندان دانست و در این مراسم اظهار امیدواری کرد که «این شرایط برای دیگر رشته‌های هنرهای سنتی نیز ایجاد و شرایط خرید و فروش آثار هنرمندان مهیا شود. زیرا اگر برای هر کاری وجه اقتصادی آن در نظر گرفته نشود نتایج مطلوبی نخواهد داشت بنابراین چگونگی حضور هنرمندان و انتقال آثار آنان به خارج از ایران به اعتلای هنر ایرانی و معرفی هنرمندان کشورمان کمک می‌کند.»

هنرمندان علاقمند می توانند برای شرکت در این فراخوان به آدرس سایت هیما himahandicraft.com ، صفحه اینستاگرام نخ و نگار هیما @nakh.negareh.hima  و صفحه اینستاگرام هیما @himahandicrafts مراجعه کنند.

به گفته زهرا عرب علیدوستی مدیر این نمایشگاه، پذیرش و داوری آثار از اول مرداد ماه و به صورت مجازی برگزار می شود. هنرمندان متقاضی فرصت دارند آثار خود را تا ۱۵ مرداد ماه به دبیرخانه این نمایشگاه ارسال کنند. داوری آثار در سه مرحله و از ۱۶ مرداد ماه ۱۴۰۰ انجام می‌شود. همچنین هنرمندان فرصت دارند اصل آثار خود را از تاریخ ۲۰ تا ۲۵ مرداد ماه ارسال کنند.  

ارسال رزومه و تصویر هنرمندان به همراه آثار و مشخصات شامل نام و طراح اثر، تکنیک اجرا و مجری آن است.

رونمایی از دو اثر فاخر در این حوزه از دیگر برنامه‌ها در حاشیه دومین نمایشگاه نخ و نگاره هیما است.  

آثاری که در نخستین نمایشگاه نخ و نگاره حضور داشتند امکان شرکت دوباره در دومین نمایشگاه را ندارند.

همچنین در حاشیه نمایشگاه پیش رو کارگاه‌های آموزشی با حضور اساتید و هنرمندان به صورت زنده و از طریق اینستاگرام نخ و نگاره هیما پخش می‌شود. این حرکت در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا است.

در مراسم اختتامیه که تاریخ آن متعاقبا اعلام می‌شود، کلیه شرکت‌کنندگان تقدیر می‌شوند. در عین حال به انتخاب داوران به پنج هنرمند پیشکسوت و پنج هنرمند برگزیده، تندیس نمایشگاه و جایزه اهدا می‌شود. همچنین به پنج هنرمندی که آثارشان در بخش طراحی لباس انتخاب می‌شود، لوح و تقدیر و تندیس نمایشگاه تعلق می‌گیرد.

نخستین نمایشگاه نخ و نگاره به همت گروه هنرهای سنتی و صناعی هیما و پژوهشکده هنرهای سنتی در مرداد ماه ۱۳۹۹ در مجموعه فرهنگی و هنری نیاوران و با حضور ۴۶ هنرمند و ۱۷۲ اثر از دوخت‌های سنتی سراسر ایران برگزار شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …