انتشار مجموعه سخنرانی‌های اسحاق جهانگیری

مجموعه سخنرانی‌های اسحاق جهانگیری در کتاب «روایت اول؛ گفتارهایی در باب توسعه ایران» منتشر شد.

به گزارش ایسنا به نقل از  روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، کتاب «روایت اول؛ گفتارهایی در باب توسعه ایران» شامل مجموعه سخنرانی‌های اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور از شهریور ۹۶ تا شهریور ۹۷ در ۳۲۸ صفحه در انتشارات این سازمان منتشر شده است. این کتاب ۵۰ گفتار در حوزه فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی در سطح منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی را در برمی‌گیرد و منیر کریمی چایجانی و وحید قنبری ویراستاری آن را انجام داده‌اند.

«استاندارد، گام مهم تضمین حقوق شهروندی»، «تبیین نقش رسانه‌ها در انسجام سرمایه‌های نمادین کشور»، «تبیین خط مشی‌های دولت برای توسعه و تامین انرژی»، «ضرورت هم‌افزایی دستگاه‌ها برای مقابله با بحران‌ها»، «چالش‌ها و فرصت‌های اقتصاد ایران»، ‌«ضرورت و توسعه صنعت کاغذسازی»، «پژوهش‌های کاربردی، ضرورت مهم توسعه علمی کشور»، «ضرورت استفاده از خرد جمعی برای غلبه بر مشکلات»، «اهمیت و ضرورت حفظ و گسترش فرهنگ ایثار در جامعه»، «ظرفیت مهم جوانان و فرصت‌های توسعه، نشاط و اعتلای جامعه»، «نمایشگاه بین‌المللی کتاب و فرصت‌های پیش روی توسعه فرهنگی» و «اهتمام دولت به آزادی جریان رسانه‌ای کشور» از جمله سرفصل‌های این کتاب است.

در بخشی از مقدمه این کتاب به قلم اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس‌جمهور آمده است:‌ «دولت دوازهم در موقعیتی عهده‌دار مسئولیت‌های اجرایی شد که انتظارات گوناگون بخش‌های مختلف جامعه همراه با امید به بهبود در زمینه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، و سیاسی به‌وضوح نمایان شد. اما متأسفانه فضای بین‌المللی و اعمال محدودیت‌ها و درنهایت، تحریم ظالمانه از یک‌سو و کاهش منابع درآمد دولت، تداوم برخی تصلب‌های ساختاری، بیماری‌های مزمن اقتصادی و اجتماعی، بروز بحران‌ها و حوادث طبیعی، و پیدایش و شیوع عوارض نوپدید و نوظهور زیستی از سوی دیگر، نگذاشت که فرایند پاسخ‌گویی به این انتظارات، صورتی طبیعی به‌خود بگیرد. در چنین شرایطی است که توجه به اهمیت و اولویت «تاب‌آوری» در همه حوزه‌ها و ساحت‌ها و اتخاذ نوعی «مدیریت بحران»، برای عبور از تنگناها برجسته شد و طبیعتاً سایه خود را بر غالب این گفتارها افکند. مجموعه پیش رو دربرگیرنده سخنانی است که در دولت دوازدهم به ضرورت بازدید از بخش‌ها و دستگاه‌ها و نهادهای دولتی، عمومی و خصوصی و دیدارها و گفت‌وگوها با مسئولان و دست‌اندرکاران و فعالان حوزه‌های مختلف ارائه شده است. برای من در مقام مسئولیت اجرایی که همواره در اندیشه این بوده‌ام که مسائل حاکمیتی و اجتماعی را بیشتر از طریق مشاهدات و گفت‌وگوهای چهره به چهره دریابیم و انباشت تجربه را به مثابه یک ضرورت گریزناپذیر توسعه‌ای به شمار آوریم هر یک از این دیدارها، بازدیدها و گفت‌وگوها یک صحنه آموزش، بازنگری و اصلاح‌گری بوده است.»

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند از طریق فروشگاه مجازی سازمان اسناد و کتابخانه ملی به آدرس: http://bookshop.nlai.ir برای خرید اقدام کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …