انتشار نقشه مصرف برق با ۹ استان و ۳ کلانشهر قرمز

انتشار نقشه برق کشور نشان داد که هم اکنون ۹ استان و سه کلانشهر در منطقه قرمز قرار دارند.

به گزارش ایسنا، انتشار نقشه مصرف برق امروز ۲۹ تیر نشان داد که در حال حاضر  ۹ استان و سه کلانشهر در منطقه قرمز و پنج استان و یک کلانشهر در منطقه زرد قرار دارند. هم اکنون استان های هرمزگان، بوشهر، خوزستان، لرستان، کرمانشاه، مازندران، قزوین، زنجان، آذربایجان شرقی و کلانشهرهای مشهد، اهواز و تبریز در منطقه قرمز قرار دارند.

هموطنان ساکن در مناطق یاد شده می توانند با کاهش تنها  ۱۰ درصدی مصرف برق خود، به وضعیت سبز مصرف بازگشته و امکان بهره مندی همه مردم به ویژه هموطنان ساکن در مناطق جنوبی از برق را که در حال حاضر با گرمای شدیدی روبه رو هستند و نیاز مداومی به استفاده از وسایل خنک کننده دارند، فراهم کنند.

این گزارش همچنین حاکی از آن است که در حال حاضر استان های سیستان و بلوچستان، یزد، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام و استان تهران و کلانشهر تهران در منطقه زرد قرار دارند. هموطنان ساکن در این مناطق  نیز می توانند تنها با کاهش ۵ درصدی مصرف برق خود، در بازگشت به وضعیت سبز تاثیری فوری داشته باشند.

 همه هموطنان می توانند با تنظیم درجه کولرهای گازی روی عدد ۲۴ و استفاده از دور کند در کولرهای آبی، در کاهش مصرف برق و کمک به کاهش هزینه قبض خود تاثیر بسزایی داشته باشند.

همچنین  عدم استفاده از وسایل پرمصرف مانند ماشینهای لباسشویی و ظرفشویی، اتو و جاروبرقی در ساعات پیک شبکه از دیگر راهکارهای کاهش مصرف برق به شمار می رود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …