انتشار کتاب‌هایی از اروین و مریلین یالوم و بیل گیتس

کتاب‌های «مسئله مرگ و زندگی» نوشته اروین یالوم و مریلین یالوم با ترجمه زهرا ابراهیمی و «تغییرات اقلیمی و آینده بشر» نوشته بیل گیتس با ترجمه امیر میرحاج منتشر شد.

به گزارش ایسنا، کتاب «مسئله مرگ و زندگی» نوشته اروین یالوم و مریلین یالوم با ترجمه زهرا ابراهیمی در ۲۸۸ صفحه با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه توسط نشر پارسه منتشر شده است. 

در بخشی از مقدمه کتاب می‌خوانیم: ما به هنگام نوشتن این کتاب در سنی هستیم که اکثر هم‌دوره‌هایمان درگذشته‌اند. حالا هر روز با آگاهی از این‌که فرصت‌مان با یکدیگر محدود و بسیار گرانبهاست، زندگی می‌کنیم. ما می‌نویسیم تا وجودمان را درک کنیم، حتی اگر به تاریک‌ترین مناطق زوال جسمی و مرگ کشیده شویم، این کتاب در درجه اول و مهم‌تر از همه برای کمک به ما در پیمایش پایان زندگی است.

اگرچه این کتاب آشکارا روشی از تجربه شخصی ماست، آن را بخشی از گفتمان ملی راجع‌به نگرانی‌های پایان زندگی نیز می‌دانیم. همه می‌خواهند بهترین مراقبت‌های پزشکی موجود را در اختیار داشته باشند، در بین خانواده و دوستان مورد حمایت عاطفی قرار بگیرند، و تا جای ممکن بدون درد بمیرند. حتی با داشتن مزایای پزشکی و اجتماعی، از درد و ترس از مرگ پیش ‌رو در امان نیستیم. ما هم مثل همه می‌خواهیم کیفیت عمر باقی‌مانده‌مان را حفظ کنیم، حتی اگر اقدامات پزشکی که گاهی در آن واحد باعث بیماری‌مان می‌شوند، تحمل کنیم. برای زنده ماندن چقدر حاضر به تحمل هستیم؟ چگونه می‌توانیم روزهای‌مان را تا جای ممکن بدون درد به پایان برسانیم؟ چگونه می‌توانیم این جهان را به زیبایی به نسل بعد بسپاریم؟ 

همچنین کتاب «تغییرات اقلیمی و آینده بشر» نوشته بیل گیتس با ترجمه امیر میرحاج در ۳۱۲ صفحه با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه توسط نشر یادشده منتشر شده است. 

در نوشته پشت ‌جلد کتاب می‌خوانیم: بیل گیتس طرحی برای نجات جهان دارد… او استدلال می‌کند که با بهبود سبک زندگی در کشورهای با درآمد بالا و تداوم برنامه‌های فقرزدایی، می‌توان تغییرات گسترده‌ای ایجاد کرد. وایرد

نویسنده در این کتاب، طرحی فراگیر و قابل انجام برای به صفر رساندن انتشار گازهای گلخانه‌ای و جلوگیری از فاجعه آب‌وهوایی ارائه کرده است. 

بیل گیتس یک دهه از وقت خود را صرف بررسی علل و تاثیرات تغییرات اقلیمی کرده است. او با کمک متخصصان فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی، مهندسی، علوم سیاسی و مالی، بر بایدها و نبایدهایی که جلوی حرکت زمین به سمت فاجعه اقلیمی را می‌گیرند، متمرکز شده است. گیتس در این کتاب توضیح می‌دهد چرا و چگونه می‌بایست در جهت کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای تلاش کرد. 

او سرانجام طرحی عملی و عینی برای انجام این مهم ارائه می‌دهد، سیاست‌هایی که دولت‌ها باید اتخاذ کنند و وظایفی که ما به عنوان افراد می‌توانیم انجام دهیم. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …