انتشار کتاب آموزش کمانچه‌نوازی اردشیر کامکار

کتاب شیوه کمانچه‌نوازی (دوره اول) اردشیر کامکار، آهنگساز، نوازنده و مدرس کمانچه منتشر شد.

به گزارش ایسنا، اردشیر کامکار درباره این کتاب گفت: از سال‌های آغازین فعالیت هنری‌ام، همواره در تلاش برای ارتقای جایگاه کمانچه در موسیقی سنتی ایران بوده‌ام. در این رهگذر کوشش خود را بر جنبه‌های گوناگون اعم از ساختن و نواختن قطعات مختلف در قالب تکنوازی و گروه‌نوازی تألیف و آموزش ارتقای سطح تکنیکی این ساز گمارده‌ام. اینک پس از دهه‌ها فعالیت مستمر در این عرصه، خوشحالم که کمانچه جایگاه والای خود را در موسیقی ایرانی یافته، آهنگسازان با امکانات وسیع برای آن می‌نویسند و نوازندگان جوان و توانا آن را بسیار پراحساس، توانمند و بیانگر می‌نوازند.

او افزود: این‌بار تلاش خود را پس از سال‌ها آموزش، معطوف به تالیف کتاب آموزش پایه کمانچه بر اساس ویژگی‌های موسیقی ایرانی و موسیقی محلی کردم که نتیجه آن کتاب حاضر است که می‌تواند در هنرستان و آموزشگاه‌ها مورد استفاده هنرجویان قرار گیرد.

اردشیر کامکار، آهنگ‌ساز و نوازنده کمانچه و دف متولد سال ۱۳۴۱ در سنندج است. از دوران خردسالی نزد پدرش «حسن کامکار»، تئوری موسیقی و نوازندگی ساز ویولون را فراگرفت و در همان اوان کودکی به عنوان نوازنده ویولون و کمانچه، به عضویت ارکستر فرهنگ و هنر سنندج درآمد.

او در سال ۱۳۵۹ در تهران همکاری‌اش را با گروه‌های شیدا و عارف آغاز کرد و هم‌زمان نکته‌ها و ظرایف ردیف‌های سازی و آوازی موسیقی کلاسیک ایرانی را نزد استادانی چون‌ محمدرضا لطفی، پشنگ کامکار، داوود گنجه‌ای، محمدرضا شجریان و علی‌اصغر بهاری آموخت.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …