انتشار ۴ کتاب از حامد حاجی‌زاده

چهار کتاب شامل داستان و شعر از حامد حاجی‌زاده منتشر شد.

به گزارش ایسنا، بر اساس خبر رسیده، «پنجره طبقه چهارم» که در ۲۳۰ صفحه با تیراژ ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۶۰ هزار تومان توسط انتشارات هنر نو منتشر شده، عنوان رمانی است از چهارگانه‌ این نویسنده که در شش فصل نوشته شده و داستان مردی را روایت می‌کند که در تنگنای عاطفی قرار گرفته است. اصغر آقا شخصیت اول داستان ساده‌دل است و از فرصت رها شدن از یک زندگی تلخ و روزمره می‌خواهد استفاده کند و… .

کتاب «پنجره طبقه چهارم» همزمان با انتشارش در ایران در کشور تاجیکستان هم در حال انتشار است.

«شکار در مذاکره ممنوع» که در ۱۴۳ صفحه و با تیراژ ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۵۱ هزار تومان توسط همین نشر منتشر شده، یکی دیگر از آثار حاجی‌زاده است که از داستان‌های به هم پیوسته تشکیل شده است. فصل‌های فرد و زوج این کتاب هر کدام داستان جداگانه‌ای را روایت می‌کنند اما در نهایت ۱۰ فصل این کتاب یک اثر به هم پیوسته را شکل می‌دهند. داستان‌های این کتاب ماجرای جنگل و حیواناتی است که در موقعیت‌های حیاتی در کنار هم می‌نشینند و بابت شرایط یا مشکلات خاص تصمیم می‌گیرند. آن‌ها نماد آدم‌هایی هستند که باید تصمیم‌های درست و به موقعی بگیرند. تصمیم آن‌ها در این داستان سرنوشت جنگل، حیوانات و آدمک‌ها را رقم می‌زند. در ماجرای کلی داستان‌ها به سمتی پیش می‌روند که به هم متصلند اما هر کدام به تنهایی هم آغاز و پایانی دارند و روایتی مستقل. 

رمان «عروس وردیه» که در ۲۴۰ صفحه و با قیمت ۶۰ هزار تومان توسط نشر یادشده منتشر شده، یکی دیگر از کتاب‌های حامد حاجی‌زاده است. این رمان داستان مرارت‌های زنی به نام «اسما» را روایت می‌کند که نمونه‌ای از هزاران نفری است که بدون اراده گرفتار شرایطی دور از باور می‌شوند. بارداری ناخواسته در شرایطی بغرنج و چندین مشکل بزرگ دیگر که همزمان او را به چالش می‌کشند روایت داستان را شکل می‌دهند؛ درحالی‌که دردسرهای اسما را همسری به اسم «سارو» به دوش می‌کشد که تجربه زیادی در مدیریت یک زندگی پر از چالش را ندارد. آدم‌های هرزه، فامیل‌های خودخواه، اسارت، سیاستمداران نادرست و تاجران بدکار سرنوشت اسما را در این رمان رقم می‌زنند.

بنا بر اعلام، کتاب «عروس وردیه» در کشورهای روسیه و عراق هم در حال انتشار است.

کتاب آخر مجموعه شعری  است با عنوان «حکم پاییز» که در ۱۸۴ صفحه و با تیراژ ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۵۱ هزار تومان توسط نشر هنر نو منتشر شده است. حاجی‌زاده در این اثر شعرهایش را در پنج فصل تدوین کرده است که چهار فصل اول این کتاب را شعرهای نیمایی و سپید تشکیل می‌دهند و فصل پنجم را شعرهای کلاسیک.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …