انواع نان، میوه و سبزی بیشترین شکایت را دریافت کردند

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت که در شش ماهه نخست امسال ۱۱۱ هزار و ۳۳۷ فقره گزارش و شکایت مردمی درخصوص کالا و خدمات از طریق ستاد خبری مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها دریافت شده که بیشترین شکایت‌های دریافتی در بخش کالا مربوط به انواع نان، میوه و سبزی و در بخش خدمات مربوط به نرخ تعمیر خودروهای سبک و کافی نت وبر اساس نوع تخلف مربوط به گرانفروشی و عدم درج قیمت است.

به گزارش ایسنا، عباس تابش با بیان اینکه از مجموع شکایات دریافتی ۱۱۰ هزار و ۳۶۶ فقره معادل ۹۹ درصد قابل پیگیری و ۹۷۱ فقره معادل یک درصد غیر قابل پیگیری بوده است، تصریح کرد: از مجموع شکایات رسیدگی شده ۳۷ هزار و ۸۷۴ فقره معادل ۳۴ درصد منجر به تنظیم برگ گزارش بازرسی شده است، تصریح کرد: ۵۶ هزار و ۱۳۲ فقره معادل ۵۰ درصد منجر به عدم احراز تخلف و ۱۷ هزار و ۳۳۱ فقره معادل ۱۶ درصد به علت انجام کار کارشناسی در حال پیگیری است.

به گفته رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، از این تعداد شکایات، ۹۵ هزار و ۵۰۶ فقره معادل ۸۶ درصد مربوط به کالا و ۱۵ هزار و ۸۳۱ فقره معادل ۱۴ درصد مربوط به خدمات بوده و بیشترین شکایت‌های دریافتی در بخش کالا مربوط به انواع نان، میوه و سبزی و در بخش خدمات مربوط به نرخ تعمیر خودروهای سبک و کافی نت است.

مصالحه بیش از ۳۵۰۰ مورد از تخلفات 

تابش همچنین گفت که با تدابیر اتخاذ شده، از مجموع شکایات رسیدگی شده که منجر به تخلف شده اند، ۳۵۵۴ فقره منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده و از تشکیل و ارجاع پرونده به ادارات کل تعزیرات و دیگر محاکم قضایی اجتناب شده است.

وی با اعلام اینکه بیشترین شکایات بر اساس نوع تخلف مربوط به گرانفروشی و عدم درج قیمت است، گفت: در ارتباط با نحوه دریافت شکایات در مجموع ۷۳ هزار و ۸۳۵ فقره معادل ۶۶ درصد به صورت تلفنی، ۱۸ هزار و ۳۶۷ فقره معادل ۱۷ درصد به صورت حضوری و ۱۹ هزار و ۱۳۵ فقره معادل ۱۷ درصد به صورت کتبی بوده است.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در پایان گفت: استان‌های تهران، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و البرز با افزایش تعداد شکایات و استان‌های سمنان، جنوب کرمان، کهکیلویه و بویراحمد و خوزستان با کاهش شکایات مواجه بوده اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …