ایجاد فرصت تحصیل برای ۳۵۰ دانشجوی غیر ایرانی و همکاری با ۲۱ دانشگاه بین المللی

مدیر امور بین الملل واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد گفت:در حال حاضر بیش از ۳۵۰ دانشجوی غیرایرانی در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به تحصیل هستند.  

به گزارش ایسنا، دکتر شاهین مصراوغلی ضمن بیان این مطلب گفت: واحد علوم و تحقیقات تا به امروز و در راستای امکان تبادل استاد و دانشجو،  با ۲۱ دانشگاه معتبر، یادداشت تفاهم و موافقتنامه امضاء کرده است. 

به گفته مدیر امور بین الملل واحد علوم و تحقیقات از سال ۱۳۹۵ تفاهم نامه ای سه جانبه میان بنیاد ملی نخبگان، معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و واحد علوم و تحقیقات برای همکاری با متخصصان و دانشمندان ایرانی مقیم خارج از کشور در قالب حمایت از سخنرانی ها، طرح های پسادکتری، فرصت های مطالعاتی، ایجاد شرکت های دانش‌بنیان و غیره در حال انجام است که در نتیجه این واحددانشگاهی تاکنون ۱۰ پسادکتری، یک استاد مدعو، یک فرصت مطالعاتی و ۱۵ سخنرانی توسط متخصصان و دانشمندان ایرانی غیرمقیم در واحد علوم و تحقیقات داشته است.

دکتر مصراوغلی به فعالیت تحصیلی بیش از ۳۵۰ دانشجوی غیرایرانی در واحد علوم و تحقیقات اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به شیوع کرونا نیاز به هماهنگی و اطلاع رسانی ویژه به کلیه دانشجویان غیرایرانی احساس می شد که با هماهنگی های انجام شده با معاونت بین الملل سازمان مرکزی و کارگزاران جذب دانشجویان غیرایرانی دارای قرارداد با واحد، اطلاع رسانی از طریق سایت انگلیسی واحد علوم و تحقیقات، کارگزاران جذب و معاونت بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی انجام پذیرفت.

 وی ادامه داد: ارتباط دفتر مدیریت بین الملل این واحد دانشگاهی با کلیه دانشجویان غیرایرانی بطور پیوسته و مستمر برقرار بوده است.

به گفته دکتر مصراوغلی، در حال حاضر با توجه به هماهنگی کارگزاران جذب با دفتر بین الملل واحد هرگونه اطلاع‌رسانی و راهنمایی به دانشجویان غیرایرانی که از مرز خارج شده اند و در کشورهای مطبوع خود سکونت دارند از طریق کارگزاران انجام می پذیرد. همچنین کلیه اطلاع رسانی ها به صورت همزمان از طریق وب سایت انگلیسی و عربی واحد بروز رسانی شده و اخبار جهت آگاهی دانشجویان غیرایرانی اعلام می گردد.

مدیر امور بین الملل  واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزادخاطر نشان کرد: تلاش برای حضور در رده‌بندی‌های معتبر بین المللی دانشگاهی، بررسی پتانسیل‌ها و هماهنگی با دانشگاه‌های کشورهای حوزه CIS، غرب آسیا و چین جهت عقد تفاهم‌نامه‌های علمی و تحقیقاتی مشترک، بررسی پتانسیل های علمی و تحقیقاتی موجود و اطلاع رسانی به اعضای هیات علمی جهت مشارکت و همکاری در پروژه های بین المللی و هماهنگی های لازم برای اعزام اعضای هیات علمی به فرصت‌های مطالعاتی و دوره های پسادکتری از دیگر برنامه های در دست اجرا است.

به گزارش روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، به گفته دکتر مصراوغلی، اجرای دوره های فشرده کوتاه مدت کاربردی تخصصی برای دانشگاهیان و بخش خصوصی و دولتی با هدف درآمدزایی، جذب بورس های بین المللی، برقراری دوره های مدرک مشترک با دانشگاه های معتبر بین المللی، جذب دانشجوی خارجی، بررسی امکان جذب بیمار خارجی در بیمارستان فرهیختگان، پیگیری اعتبارسنجی دانشگاهی با همکاران بین المللی از دیگر فعالیت های در دست پیگیری در حوزه امور بین الملل است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …