بازتاب ساخت دستگاه تشخیص ویروس کرونا در نشریه IEEE Spectrum

نشریه بین‌اللملی IEEE Spectrum در مصاحبه با دکتر محمد عبدالاحد، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، به تشریح ویژگی‌های دستگاه تشخیص سریع ROS خلط با نام تجاری RDSS پرداخت. این دستگاه برای تشخیص سریع کرونا کاربرد دارد.

به گزارش ایسنا، دستگاه تشخیص سریع ROS خلط با نام تجاری RDSS توسط تیمی به سرپرستی دکتر محمد عبدالاحد، در گروه نانوبیوالکترونیک دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران و تحت حمایت ستاد نانو ساخته شده است.

این کار تحقیقاتی که همچنین  با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی تهران، شهید بهشتی و پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی و کمیته علمی کرونای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مدت چهار ماه به نتیجه رسیده است، موفق به دریافت مجوز تولید از سازمان غذا و دارو نیز شده است.

بر اساس نظر مخترعان دستگاه، این دستگاه برای تشخیص بیماری‌های ریوی نظیر آسم و سل هم قابل استفاده است که در دوران پاندمی کرونا بسیار می‌تواند مؤثر واقع شود. این دستگاه از طریق بررسی تغییرات ایجاد شده در خلط بیمار، بیماری را تشخیص می‌دهد.

بنا بر اعلام روابط عمومی دانشگاه تهران، ساخت میکروحباب‌های الکتریکی نابودی سلول‌های سرطانی از طریق شیمی‌درمانی، ابداع روشی نوین برای اولین بار در جهان برای تشخیص سرطانی بودن و بررسی امکان متاستاز (امکان تهاجم سرطان) در نمونه‌های بیوپسی بیماران، تشخیص سلول‌های سرطانی متاستایک به کمک نانوبیوسنسورهای الکتریکی، ساخت تراشه نانوالکترونیکی برای تشخیص سلول‌های توموری گردشی در خون با نام NELMEC و دریافت نشان عالی علم و فناوری جهان اسلام،جایزه مصطفی(ص) در سال ۲۰۱۹، از دیگر دستاوردهای علمی تحقیقاتی این پژوهشگر دانشگاه تهران است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …