بازدید نایب‌رئیس مجلس و جمعی از نمایندگان از پالایشگاه‌های بندرعباس و ستاره خلیج‌فارس

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی به همراه مالک شریعتی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس و آشوری و مرادی نمایندگان مردم بندرعباس در مجلس از پالایش نفت بندرعباس و پالایشگاه ستاره خلیج فارس بازدید کردند.

به گزارش ایسنا، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در جریان سفر به هرمزگان، در جمع مدیرعامل، مدیران ارشد شرکت پالایش نفت بندرعباس و پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس و معاون سیاسی استاندار هرمزگان، گفت: یکی از دلایل تاب‌آوری اقتصادی ما در مقابل فشارها و تحریم‌های خارجی، همین کارهایی است که شما انجام می‌دهید و اگر این پالایشگاه و اقدامات شما نبود چه بسا در بحث بنزین دچار مشکلات زیادی می‌شدیم و این هم یک امر اقتصادی است و هم یک امر امنیتی؛ و امیدوارم در برنامه‌ریزی‌ها موفق باشید و کارها توسعه پیدا کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: ای کاش روزی برسد که ما یک قطره نفت خام را صادر نکنیم و نفروشیم و ارزش زنجیره تولید به حدی پیشرفت کند که مجموعه مواد معدنی با حداکثر ارزش افزوده‌ای که ممکن است ایجاد شود را، فراهم کنیم و موجب {ایجاد} شغل، ثروت، قدرت و اقتدار بیشتر ملت و کشور شود، به‌طوری که دیگران به خودشان جرات ندهند که کشور را تحت فشار قرار دهند.

وی با اشاره به اهمیت تولید ناخالص جهانی، خاطرنشان کرد: اگر سهم ما از تولید ناخالص جهانی به عدد قابل قبولی برسد و به‌طور مثال بیش از ۱۰ درصد تولید ناخالص جهانی را به خودمان اختصاص دهیم، شرایط ما در حوزه روابط بین‌الملل هم تغییر پیدا می‌کند.

قاضی‌زاده هاشمی بیان کرد: ذکر چند نکته حائز اهمیت است؛ اولین نکته این‌که باید از منظر پدافند غیرعامل وضعیت پالایشگاه‌ها بررسی شود، این‌که پالایشگاه‌ها را در کنار هم قرار می‌دهیم آیا درست است یا خیر؟ مثلا در عسلویه تعداد زیادی فاز پالایشگاهی وجود دارد، آیا این اقدام درست است یا خیر؟ چه بسا می‌شد با فاصله قابل قبولی زیرساخت‌های جدید فراهم می‌شد.

وی افزود: نکته دوم این‌که شرایط کار خیلی سخت است؛ آیا برنامه‌ای برای ارتقای دستمزد نیروی کار وجود دارد یا خیر؟ چراکه یکی از مسائل مهم، رسیدگی به مشکلات اقتصادی و فرهنگی و وضعیت تحصیلی فرزندان نیروهاست.

نایب رئیس اول مجلس تصریح کرد: در بازدیدی که روز گذشته از یک مرکز رشد دانشگاه شهید بهشتی صورت گرفت، مشخص شد که در حوزه نفت اقدامات خوبی انجام داده‌اند. بنابراین مشخص است ظرفیت‌هایی در کشور وجود دارد که توان همکاری دارند که در صورت بهاءدادن به آن‌ها، در امر تولید و صادرات تاثیرگذار خواهد بود.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …