بازسازی توهمات ناشی از مصرف روانگردان در الگوریتم‌های شبکه‌ عصبی

بازسازی توهمات ناشی از مصرف روانگردان در الگوریتم‌های شبکه‌ عصبی

گروهی از دانشمندان انگلیسی و سوئیسی سعی دارند توهمات ناشی از مصرف روانگردان بر مغز انسان را در الگوریتم‌های شبکه‌ عصبی بازسازی کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از فیوچریسم، گروهی از دانشمندان، برنامه غیرمنتظره‌ای را برای بررسی تاثیر روانگردان موسوم به “DMT” بر مغز در نظر دارند. آنها تصمیم گرفته‌اند که نسخه مجازی این داروها را به الگوریتم‌های شبکه عصبی ارائه دهند و آنچه را که پیش می‌آید، بررسی کنند.
ایده دانشمندان این است که شاید با بازسازی توهمات روانگردان در یک شبکه عصبی که از مغز انسان الگوبرداری شده است، بتوانند مکانیسم‌های ورای بینایی را بهتر کشف کنند.
دانشمندان “کالج سلطنتی لندن” (Imperial College London) و “دانشگاه ژنو” (University of Geneva) سوئیس قصد دارند توهمات ناشی از مصرف “DMT” را در شبکه‌های عصبی قدرتمند دارای قابلیت تصویرسازی، بازسازی کنند.
دانشمندان باور دارند که این کار می‌تواند ابزار بهتری را برای توصیف چگونگی به نظر رسیدن توهمات ارائه دهد.
“مایکل اسکارتنر” (Michael Schartner)، از پژوهشگران این پروژه گفت: شبکه‌های عصبی عمیق، مدل‌های پیشرفته‌ای برای بخش‌هایی از سیستم بینایی انسان به شمار می‌روند. این شبکه‌های عصبی می‌توانند نشان دهند که روانگردان‌ها چگونه به بروز آشفتگی منجر می‌شوند.
این گروه پژوهشی باور دارند که با استفاده از هوش مصنوعی و استناد به شباهت میان شبکه‌های عصبی و قشرهای بینایی انسان، می‌توانند پژوهش خود را در مورد پردازش دارو توسط مغز انسان آغاز کنند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …