بازگشت گردشگران خارجی به مصر؛ شاید ۲ سال دیگر!

رئیس انجمن آژانس‌های مسافرتی مصر اعلام کرد بازگشت گردشگران خارجی به این کشور تا حداقل دو سال دیگر محتمل نیست.

به گزارش ایسنا به نقل از ایندیپندنت، در حالی که ۱۰ هتل در منطقه دریای سرخ و صحرای سینای مصر مجوز از سرگیری فعالیتشان را برای ارائه خدمات به گردشگران داخلی دریافت کرده‌اند اما ظاهرا بازگشت توریست‌ خارجی به این کشور باستانی زمان‌بر خواهد بود و بنابر گفته «محمد فاروق »  رئیس انجمن آژانس‌های مسافرتی مصر، این فرآیند می‌تواند حداقل تا دو سال به طول بیانجامد. 

او با اشاره به این که برخی از کشورها مذاکرتی را برای ازسرگیری فعالیت‌های گردشگری با مصر بر اساس طرح “مسیرهای امن گردشگری” و طبق استانداردها و دستورنامه‌های بهداشتی انجام داده‌اند، اضافه کرد: “این استانداردها ابتدا در گردشگری داخلی و پس از آن منطقه‌ای و در نهایت گردشگری بین‌المللی مورد آزمایش قرار می‌گیرد و ادامه گردشگری بین‌المللی در حداقل دو سال آینده محتمل نیست”.  

با این وجود و بر اساس اعلام اخیر وزارت گردشگری مصر برخی هتل‌ها این کشور با ایجاد تمهیدات بهداشتی بر اساس استانداردهای سازمان جهانی بهداشت توانسته‌اند مجوز فعالیت برای پذیرش گردشگران داخلی را دریافت کنند. 

«خالد العنانی» وزیر گردشگری مصر پیش از این اعلام کرده بود که هتل‌ها تا ماه ژوئن با ۲۵ درصد ظرفیت و پس از آن با ۵۰ درصد از ظرفیت پذیرای مسافران داخلی خواهند بود.

تاکنون بیش از ۱۱ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا در مصر گزارش شده و ۵۹۲ نفر نیز به سبب آن جان خود را از دست داده‌اند. 

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …