باز شدن غذافروشی باستانی به روی مردم

نوعی پیشخان غذافروشی که چندی پیش در ویرانه‌های شهر تاریخی «پمپئی» کشف شده بود به روی عموم مردم باز خواهد شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از گاردین، نوعی غذافروشی باستانی به نام « Thermopolium» که شبیه به مغازه‌های «فست‌فود» امروزی است و در سال ۲۰۱۹ توسط باستان‌شناسان در شهر تاریخی «پمپئی» کشف شده است این هفته به روی عموم مردم باز خواهد شد.

این پیشخان غذافروشی که بر روی آن فرسکوهایی نقش بسته است، زیر خاکستر سالم باقی مانده بود و در محوطه رجیو ۵ (Regio V) پارک باستان‌شناسی «پمپئی» واقع در ایتالیا کشف شده است.

باستان‌شناسان همچنین کف‌پوشی از مرمرهای رنگین و بقایای اردک، خوک، بز، ماهی و حلزون را در ظروف سفالین پیدا کردند تا این فرضیه که شاید یکی از غذاهای این غذافروشی نوعی «پائیا» بوده باشد نیز مطرح شود.

پیش‌تر نمونه‌های دیگری از این نوع غذافروشی در این پارک باستان‌شناسی کشف شده بود. چنین غذافروشی‌هایی اغلب توسط ساکنان کم‌بضاعت‌تر شهر باستانی «پمپئی» که به ندرت آشپزخانه‌ای در خانه‌های‌شان داشتند مورد استفاده قرار می‌گرفت. از جمله رایج‌ترین غذاهای این مکان به نان سفت و ماهی نمکی، پنیر پخته‌شده و عدس می‌توان اشاره کرد.

«پمپئی» در سال ۷۹ میلادی زیر خاکستر ناشی از فوران کوه «وزوو» یا «وزوویوس» مدفون شد. از زمانی که بقایای این شهر در قرن هجدهم میلادی کشف شد این منطقه محل وقوع اکتشاف‌های قابل توجهی بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …