با قوانین ۴۰ سال قبل نمی‌توان اقتصاد را اداره کرد!

یک کارشناس حوزه کار شعار سال ۱۴۰۰ را تکمیل کننده شعار سال‌های گذشته دانست و با بیان اینکه قوانین مخل کسب و کار باید حذف شود، گفت: علاوه بر دولت و حاکمیت، مردم هم باید برای پشتیبانی از تولید با نگرش خرید بیشتر تولیدات داخلی به میدان بیایند.

علی اکبر لبافی در گفت وگو با ایسنا، در ارزیابی نامگذاری شعار سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: شعار امسال به نوعی تکمیل کننده شعارهای سال‌های گذشته است، چون سال‌های قبل شعارها بر محور تولید و وجدان کاری و مباحث اقتصادی بود ولی شعار امسال تکمیل کننده است از این جهت که هم به پشتیابی از بخش تولید و هم بر رفع موانع تولید تاکید شده است.

وی ادامه داد: طبعا اگر بخواهیم به تولید توجه کنیم باید پشتیبانی های لازم را نه فقط در قالب دولت‌ها، بلکه در قالب ارکان حاکمیت کشور از بخش تولید داشته باشیم و همه مجموعه کشور برای پشتیبانی و حمایت از تولید به میدان بیایند.

این کارشناس حوزه کار با اشاره به اهمیت رفع موانع از پیش پای تولید کنندگان گفت: برای آنکه پشتیبانی اتفاق بیفتد لازم است موانع تولید برطرف شود و این کار نیازمند داشتن قوانین منطبق با شرایط موجود و اصلاح و بازنگری قوانین موجود است، چون با قوانین ۴۰ سال قبل نمی توانیم شرایط اقتصادی امروز را هدایت و مدیریت کنیم.

به گفته لبافی، قوانین مخل کسب وکار باید حذف شود و قوانین و مقررات، برگرفته از نظر بخش خصوصی مورد اصلاح و بازنگری قرار گیرد و دولت‌ها خط مشی و راه و روش برای بخش خصوصی تعریف نکنند.

وی با انتقاد از عدم مشارکت بخش خصوصی در تصمیم گیری ها افزود: اگر به دنبال حمایت از تولید و رفع موانع آن هستیم باید نظرات و تجارب بخش خصوصی را به کار بگیریم و مشارکت بخش خصوصی به معنای واقعی در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها اتفاق بیفتد.

به گفته این کارشناس حوزه کار، نقش مردم در حمایت از تولید را مهم دانست و گفت: علاوه بر حاکمیت و دولت، مردم نیز باید برای پشتیبانی از تولید با نگرش خرید بیشتر تولید داخلی و حمایت از تولید ملی به میدان بیایند.

به گزارش ایسنا، رهبر معظم انقلاب سال ۱۴۰۰ را سال “تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها” اعلام و تاکید فرمودند که دولت فعلی و دولت آینده باید با حمایت‌های همه جانبه قانونی، دولتی و حکومتی از تولید و رفع موانع آن، همت کنند که امسال جهش تولید به معنی واقعی تحقق یابد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …