برای بازیابی مقصد در دوران کرونا به چه مواردی باید توجه کرد؟

ایسنا/خراسان رضوی بیماری همه‌گیر کووید- ۱۹ باعث شده تا بازار سفر رقابتی‌تر شود. مقاصد مشهوری که پیش از شیوع بیماری مورد توجه بسیاری از گردشگران بوده‌اند، ممکن است دیگر مناسب گردشگری نباشند، در عوض فرصت برای مقاصد کوچک‌تر، داخلی و کم‌جمعیت فراهم خواهد شد.

به نقل از نیوز، سازمان‌ مدیریت مقصد (DMO) در راهبردهای بازاریابی خود برای انطباق با شرایط جدید باید تغییراتی ایجاد کند که شامل تعامل با مسافران، اعتماد مسافران و تولید محصولات سازگار با روند جدید خواهد بود که هریک در ذیل توضیح داده‌شده است.  

 تعامل با مسافران

اگرچه در شرایط فعلی، بیشتر مقاصد نمی‌توانند پذیرای گردشگران باشند، اما بازاریابی و تعامل با گردشگران را نباید متوقف کنند. ممکن است مقاصد محبوب گردشگران در قبل از شیوع بیماری کووید- ۱۹ با عدم استقبال گردشگران مواجه شوند؛ در عوض، مقاصدی برای مسافران مناسب‌تر هستند که احتمالا گزینه‌های بازدید در آینده خواهند شد. بنابراین، DMO‌ها باید برای دسترسی و ادامه تعامل با مسافران کمپین‌های بازاریابی ایجاد کنند و آنان را در رویای سفر نگه‌دارند و به آنان با ارائه اطلاعات مرتبط با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مقصد اطمینان دهند.

در اوایل شیوع بیماری همه‌گیر، زمانی که کشورها برای کنترل ویروس مرزها را بستند و نمی‌دانستند که چه موقع مجدد بازگشایی انجام خواهد شد، بسیاری از مقاصد با پیام «سفر را به بعد موکول کنید» کمپین‌هایی در شبکه‌های اجتماعی راه‌اندازی کردند. بیشتر این کمپین‌ها به‌صورت ویدئویی بود و به گردشگران یادآوری می‌کرد که باید فاصله فیزیکی و محدودیت سفر را رعایت کنند، اما همچنان تصاویر زیبا، هیجان‌انگیز است.

به‌عنوان‌مثال، کشور سوئیس پیام «اکنون رویا، بعدا سفر»، کشور پرتغال ویدیو «از امید غافل نشویم»،  جزایر مادیرا در کشور پرتغال پیام «اکنون با رویای آنلاین در خانه بمان، بعدا سفر کن» و دبی نیز پیام «زمانی که دوباره باهم ملاقات کنیم» را برای مخاطبان ارسال کردند.

ایجاد اعتماد مسافران

از بارزترین تغییراتی که در بینش مسافران در همه‌گیری بیماری کووید- ۱۹ مشاهده می‌شود، این است، زمانی که دوباره قصد سفر کنند، ایمنی اولویت اصلی آنان است. بنابراین، مسافران به دنبال مقصدی هستند که اعتماد آنان را جلب و در برابر سلامتی، ایمنی و حقوق مسافران احساس مسئولیت کند. در حال حاضر، برای تشویق افراد به بازدید در آینده ایجاد اعتماد در گردشگران ضروری است و همچنین مقصد نیز فرصت بهبودی زودتر را خواهد داشت.

برای جلب اعتماد مسافران، DMO‌ها می‌توانند برای محافظت از سلامتی افراد، اطلاعاتی درباره بازگشایی، اقدامات ایمنی و بهداشتی و همچنین فناوری در مقصد ارائه دهند. به‌روزرسانی این نوع اطلاعات همچنین به تصویر نام ‌تجاری مقصد کمک می‌کند تا حضور بیشتری داشته باشد و با گردشگران ارتباط برقرار کند.

علاوه بر این، اطمینان از یک مقصد امن مستلزم همکاری نزدیک DMO با ذینفعان برای ایجاد تجارب ایمنی سراسر برای گردشگران است. برای ایجاد اعتمادبه‌نفس گردشگران در سفر، موارد مرتبط با حمل‌ونقل، محل اقامت، غذا خوردن، خرید کردن و ارائه‌دهندگان خدمات مسافر باید استانداردهای بهداشتی مناسب را رعایت کنند. بنابراین، DMO‌ها برای ارائه پیام‌های ایمنی سازگار به مسافران باید با ذینفعان مربوط در بخش‌های دولتی و خصوصی همکاری کنند.

تولید محصولات متناسب با روند جدید

محصولات گردشگری در مقصد باید با تغییر نیازها و رفتارهای مسافران تغییر کنند. ایمنی اولویت اول است و برای گردشگران، تجربه‌های مربوط به حفظ حریم خصوصی، تعامل کمتر، تورهای کوتاه‌مدت، تورهای شخصی یا کوچک جذاب‌تر خواهند بود.

DMO‌ها می‌توانند بررسی کنند و برای ارزیابی بینش گردشگران نسبت به اقدامات ایمنی انجام‌شده، از نتایج داده‌ها استفاده و همچنین نظارت بر تغییرات سریع رفتار و نگرانی مسافران را کنترل کنند. بنابراین، DMO‌ها می‌توانند برای تولید محصولات مناسب‌تر تغییراتی در روند و ترجیحات مسافران به دست آورند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …