بررسی برنامه وزرای پیشنهادی کشور، دفاع، علوم و آموزش و پرورش در کمیسیون اقتصادی

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از بررسی برنامه وزرای پیشنهادی کشور و دفاع در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

غلامرضا مرحبا در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به جلسه امروز (دوشنبه) این کمیسیون گفت: احمد وحیدی وزیر پیشنهادی برای تصدی وزارت کشور با حضور در کمیسیون اقتصادی مجلس برنامه‌های خود را برای مدیریت وزارت کشور ارائه کرد.

وی افزود: تمرکززدایی و افزایش اختیارات استانداری‌ها، مدیریت شایسته تقسیمات کشوری و نحوه اجرای انتخابات‌، اصلاح سیاست‌های انتخاب استاندار، ضرورت شایسته گزینی و استفاده از ظرفیت‌های محلی برای انتخاب فرمانداران، مسائل مربوط به اتباع بیگانه،  تقویت و تامین تجهیزات نیروی انتظامی  از جمله مواردی بود که در جلسه امروز مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

این نماینده مجلس یادآور شد: در ادامه جلسه میزبان آقای محمدرضا قرایی آشتیانی وزیر پیشنهادی برای تصدی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بودیم که وی در ابتدا گزارشی از برنامه‌های خود برای مدیریت این مجموعه ارائه کرد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: تقویت بنیه دفاعی کشور و بهبود خدمات رسانی به نیروهای مسلح  از جمله محورهای اصلی برنامه های وزیر پیشنهادی دفاع بوده که در جلسه امروز مورد بحث و بررسی قرار گفت.

وی همچنین با اشاره به نشست بعد از ظهر کمیسیون با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش ادامه داد: نمایندگان عضو کمیسیون اقتصادی مجلس و وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دولت سیزدهم ضمن بررسی برنامه‌ها مسائلی را در خصوص عدالت آموزشی، کیفیت بخشی به آموزش در مدارس دولتی، حفظ کرامت معلمان، رتبه بندی معلمان، ارتقاع جایگاه دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی و حل مشکلات موجود در آموزش و پرورش مطرح کردند.

این نماینده مجلس افزود: پس از وزیر آموزش و پرورش، آقای زلفی گل وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری دولت آینده به منظور ارائه برنامه‌های خود در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی حاضر شد.

مرحباء همچنین گفت: در نشست کمیسیون اقتصادی با وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری ضمن تاکید بر تعامل با دانشگاه آزاد اسلامی انتقاداتی در خصوص نحوه پذیریش دانشجو، ایرادات کنکور در شایسته گزینی، وضعیت دانشگاه آزاد، کیفیت آموزش در برخی از دانشگاه‌ها خصوصا دانشگاه‌های پیام نور، علمی کاربردی و دانشگاه‌های غیرانتفاعی، تحول در دانشگاه‌ها و آمایش نیروی انسانی و عدم توجه به مناطق محروم مطرح شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …