بررسی نهایی طرح جهش تولید و ساماندی بازار مسکن در کمیسیون عمران

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از بررسی مبحث اجاره و مالیات در طرح جهش تولید و ساماندهی بازار مسکن در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

سید البرز  حسینی در گفت و گو با ایسنا، ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون  عمران مجلس بیان کرد: در جلسه امروز کمیسیون عمران ادامه بحث طرح جهش تولید و ساماندهی بازار مسکن مورد بررسی قرار گرفت. امروز کمیسیون عمران فصل پنجم این طرح را که مربوط به اجاره بها می‌شد مورد بررسی قرار داد.

وی در ادامه اظهار کرد: براساس ماده ۱۷ این طرح بانک مرکزی باید تسهیلات ارزان قیمت برای تامین ودیعه مسکن فراهم کند. براساس این ماده تسهیلات یک ساله به مستاجران داده می‌شود و مستاجر صرفا سود یک ساله را پرداخت می‌کند و در پایان سال مبلغ وام به بانک عامل عودت داده می‌شود.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با اعلام وزارت راه و شهرسازی تا ۵ سال دریافت این وام قابل تمدید است. در حقیقت به طور کلی در جلسه امروز بر روی سقف، نرخ و توزیع کمک ودیعه مسکن بحث و بررسی شد. براساس این ماده اجاره نامه‌های رسمی که دارای کد پیگیری باشند می‌توانند از این وام یا به عبارت دیگر کمک تامین ودیعه مسکن استفاده کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: بحث بعدی در خصوص مالیات در نقل و انتقالات  واحدهای مسکونی بود که براساس اطلاعات  ثبت شده در سامانه اسکان و املاک اخذ خواهد شد. بحث‌های لازم در این خصوص در کمیسیون عمران انجام شد و از آن جا که این بخش از طرح به کمیسیون اقتصادی نیز مربوط می‌شود با این کمیسیون نیز مشورت لازم صورت خواهد گرفت. ان شاءالله تا روز چهارشنبه این طرح نهایی شده و در صحن مجلس دو فوریت آن به تصویب می‌رسد. سپس مجددا جزئیات این طرح به همراه پیشنهادات همکاران در کمیسیون مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …