برنج تایلندی ارزان شد

قیمت صادرات برنج تایلندی در پی کاهش ارزش ارز تایلند و افت تقاضا، در هفته گذشته به پایین‌ترین حد در چهارماه اخیر سقوط کرد؛ در حالی که نرخهای ویتنام در پی بارندگیهای شدید افزایش پیدا کرد.

به گزارش ایسنا، نرخ برنج تایلند با پنج درصد شکستگی پنج شنبه گذشته ۴۵۵ تا ۴۸۵ دلار در هر تن بود که پایین‌ترین قیمت از اوایل مارس و پایین‌تر از قیمت ۵۱۴ تا ۵۲۰ دلار در هفته پیش از آن بود.

یک بازرگان برنج مقیم بانگوک گفت: تقاضا در هفته های اخیر راکد بوده و این مسئله باعث شده است قیمتها پایین‌تر رود.

قیمتهای صادرات با وجود کاهش ارزش بات تایلند به پایین‌ترین رکورد یک ماهه در برابر دلار آمریکا نزول کرده‌اند. با این حال در پی خشکسالی شدیدی که اوایل امسال پیش آمد، برنج تایلندی همچنان گرانتر از رقیبان ویتنامی و هندی است.

بارندگیهای شدید و نگرانیها نسبت به وضعیت برداشت محصول باعث شده است قیمت برنج ویتنام با پنج درصد شکستگی به حدود ۴۲۵ تا ۴۵۷ دلار در هر تن افزایش پیدا کند که بالاترین قیمت در سه هفته اخیر بوده است.

یک بازرگان مقیم شهر هوشی مینه گفت: استمرار بارندگی در دلتای مکونگ مانع برداشت تابستانه و پاییزه می شود و روی تامین برنج تاثیر منفی خواهد گذاشت.

در هند نرخ برنج با پنج درصد شکستگی هفته گذشته ۳۷۷ تا ۳۸۲ دلار در هر تن بود که در مقایسه با نرخ ۳۷۳ تا ۳۷۸ دلار در هفته پیش از آن افزایش داشت.

به گفته یک صادرکننده هندی، خریداران آفریقایی در بحبوحه افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در این قاره، خرید را افزایش داده اند تا تامین مواد غذایی اساسی را تضمین کنند. عامل دیگری که باعث افزایش قیمتها شده، صعود ارزش روپیه در برابر دلار آمریکا به بالاترین حد سه ماه اخیر بوده است.

بر اساس گزارش رویترز، تولید برنج در هند به دلیل بارندگیهای موسمی فراوان و افزایش قیمت خرید از سوی دولت، احتمالا به رکورد بالایی خواهد رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …