برنج هاشمی در صدر

آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که از بین انواع برنج، ‌گوشت و شکر که وضعیت قیمت آن‌ها در فروردین ماه امسال منتشر شده، قیمت تمام کالاها بین ۴۱ تا ۱۲۱ درصد نسبت به فروردین سال گذشته افزایش داشته است.

به گزارش ایسنا، بر اساس این آمار بیشترین افزایش قیمت در فروردین امسال مربوط به گوشت مرغ تازه بوده که قیمت آن با ۱۲۱.۳ درصد افزایش از حدود ۱۱ هزار و ۲۰۰ تومان در فروردین سال ۱۳۹۹ به ۲۴ هزار و ۷۰۰ تومان در ماه مشابه سال جاری رسیده است. البته در روزهای اخیر قیمت این محصول به ۳۰ هزار تومان هم رسیده و این در حالی است که نرخ مصوب مرغ ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان است.

بعد از مرغ، قیمت برنج پاکستانی و تایلندی بیشترین افزایش را داشته که قیمت آن‌ها در این مدت به ترتیب با ۳۹.۳ و ۹۰.۱ درصد افزایش به حدود ۲۴  هزار و ۵۰۰ تومان و ۱۴ هزار و ۳۰۰ تومان رسیده است.

اما افزایش قیمت در برنج‌های داخلی کمتر بوده است؛ به طوری که قیمت برنج طارم اعلا و داخلی هاشمی درجه یک در این مدت به ترتیب ۴۶.۳ و ۴۳ درصد افزایش داشته و در فروردین امسال  به حدود ۳۴ هزار و ۹۰۰ تومان و ۳۳ هزار و ۷۰۰ تومان رسیده است.

قیمت شکر سفید نیز در فروردین امسال ۸۴.۷ درصد نسبت به ماه مشابه سال ۱۳۹۹ افزایش یافته است؛ به‌طوری‌که قیمت هر کیلوگرم شکر سفید از ۶۵۰۰ تومان در فروردین سال قبل به ۱۱ هزار و ۹۰۰ تومان در ماه مشابه امسال رسیده است.

در این میان قیمت هرکیلو گوشت گوساله و گوسفندی با ۴۸.۵ و ۴۱.۹ درصدافزایش در فروردین امسال  به حدود ۱۱۲ هرار تومان و ۱۳۱ هزار تومان رسیده است. قیمت هر کیلو گوشت گوسفندی و گوساله در ماه مشابه سال ۱۳۹۹ به ترتیب حدود ۷۶ و ۹۲ هزار تومان بوده است.   

بر این اساس کمترین کاهش قیمت در فروردین امسال نسبت به ماه مشابه سال قبل مربوط به گوشت گوسفندی و برنج هاشمی بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …