بروجرد ظرفیت تبدیل شدن به قطب گیاهان دارویی کشور را دارد

ایسنا/لرستان رئیس دبیرخانه کنسرسیوم گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بروجرد ظرفیت تبدیل شدن به قطب گیاهان دارویی کشور را دارد.

علی آریاپور در حاشیه جلسه کنسرسیوم گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد که امروز ۱۹ اسفندماه برگزار شد، اهداف برگزاری چهارمین جلسه کنسرسیوم را معرفی توانایی‌های بالقوه و بالفعل مراکز تحقیقاتی عضو کنسرسیوم به بخش صنعت، بخش خصوصی و سازمان‌های دولتی عنوان کرد.

وی شناخت نیازهای این بخش‌ها و دریافت پیشنهادها، هم‌افزایی علمی و اجرایی مراکز عضو کنسرسیوم با هم و سایر بخش‌های خارج از کنسرسیوم، بررسی راه‌های همکاری با ستاد گیاهان دارویی کشور و انجمن علمی گیاهان دارویی کشور و اتحادیه این انجمن، آگاهی از نیازهای شرکت‌های داروسازی و نحوه عقد قرارداد و عملیاتی شدن همکاری، آشنایی بخش‌های علمی گیاهان دارویی با ماهیت کنسرسیوم را از دیگر اهداف این جلسه برشمرد.

رئیس مرکز تحقیقات گیاهان دارویی، سلامت و امنیت غذایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد وجود دو شرکت داروسازی اکسیر و داروسازی زاگرس فارمد پارس در شهرستان بروجرد، اقلیم آب و هوایی و تنوع گسترده گیاهی را از ظرفیت‌های مهم برای تبدیل بروجرد به قطب گیاهان دارویی کشور عنوان کرد.

آریاپور تدارک نشست مشترک میان کنسرسیوم با مسئولان سازمان جهاد کشاورزی استان، مدیرکل منابع طبیعی لرستان و سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور برای استفاده از ظرفیت‌های همکاری موجود و توانمندسازی جامعه روستایی با ابزارهای قانونی موجود برای درآمدزایی از طریق گیاهان دارویی و کمک به حفظ محیط‌زیست و منابع طبیعی و عقد تفاهم‌نامه و سپس عقد قرارداد را یکی از نتایج این جلسه عنوان کرد.

وی بیان کرد: حضور نماینده کنسرسیوم در برخی جلسات ستاد گیاهان دارویی کشور حسب مورد و بررسی نحوه همکاری با ستاد با تکیه بر موضوعات مشخص، پیگیری ایجاد و اخذ مجوز آزمایشگاه همکار استاندارد موردنیاز اداره محیط‌زیست شهرستان بروجرد برای انجام آزمایش‌های آلایندگی شرکت‌های مستقر در شهرستان، استان و کشوری از دیگر نتایج این جلسه بود.

رئیس دبیرخانه کنسرسیوم گیاهان دارویی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: تأیید پیش‌نویس قرارداد با شرکت تعاونی چلچراغ فومنات با کنسرسیوم، شناخت نیاز شرکت داروسازی و تدارک عقد قرارداد با این شرکت، برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های گیاهان دارویی به‌صورت مشترک با انجمن علمی گیاهان دارویی و اتحادیه انجمن به‌صورت موردی و اجرای طرح‌های مشترک تحقیقاتی مورد نیاز جامعه و صنعت و تقسیم وظایف کاری توسط اعضای کنسرسیوم از دیگر نتایج چهارمین جلسه کنسرسیوم گیاهان دارویی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …