برگزاری آزمون گردشگری در شرایط حاد کرونا

با وجود شرایط اضطراری و حاد کرونا، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری از برگزاری آزمون جامع گردشگری با مجوز ستاد ملی کرونا در روز جمعه، پانزدهم مردادماه خبر داد.

به گزارش ایسنا، درحالی که شرایط کرونا در کشور حاد شده و ۲۸۵ شهر را در وضعیت قرمز قرار داده است، زاهد شفیعی ـ مدیرکل دفتر آموزش مطالعات و برنامه‌ریزی گردشگری ـ اعلام کرد: آزمون جامع دوره‌های کوتاه‌مدت گردشگری با مجوز ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا در روز جمعه، پانزدهم مردادماه، همزمان در سراسر کشور و مناطق آزاد کیش و چابهار برگزار می‌شود.

به گفته او، ۶۰۳۳ داوطلب در هفت دوره مدیریت فنی دفاتر خدمات مسافرتی، راهنمایان ایرانگردی جهانگردی، راهنمایان طبیعت‌گردی، راهنمایان زمین‌گردشگری، مدیریت عمومی تأسیسات گردشگری، کارشناس ارزیاب طرح تطبیق و مدیر فنی طرح تطبیق، آزمون خواهند داد.

او افزود: شرکت‌کنندگان در دوره راهنمایان فرهنگی تعداد ۲۲۷۷ نفر، مدیریت فنی دفاتر خدمات مسافرتی۱۶۰۶ نفر، راهنمایان طبیعت‌گردی ۱۲۶۲ نفر، راهنمایان زمین گردشگری ۴۹ نفر، مدیریت عمومی تأسیسات گردشگری ۴۸۸ نفر، کارشناس ارزیاب طرح تطبیق ۳۰۵ نفر و مدیر فنی طرح تطبیق ۴۸ نفر هستند.

شفیعی با بیان این‌که در میان استان‌های کشور، استان تهران با بیشترین متقاضی به تعداد ۱۵۶۱ نفر و سپس استان‌های خراسان‌رضوی با ۸۰۰ نفر، فارس ۴۴۵ نفر و اصفهان ۴۷۷ نفر در صدر قرار دارند، گفت: کمترین تعداد شرکت‌کننده متعلق به استان خراسان‌جنوبی با ۲۰ نفر است.

او همچنین اظهار کرد: تمام عملیات مربوط به این آزمون از طریق سامانه آزمون جامع دوره‌های کوتاه‌مدت گردشگری به آدرس EDUTOURISM.ICHTO.IR انجام شده و آزمون‌دهندگان می‌توانند نتایج مربوط به آزمون خود را از روز شنبه مورخ ۱۴۰۰/۶/۱۳ در این سامانه مشاهده کنند.

مدیرکل دفتر آموزش مطالعات و برنامه‌ریزی افزود: این آزمون با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد و در این راستا وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تمام تمهیدات لازم را به کار گرفته است تا شرایط ایمن را برای شرکت‌کنندگان و عوامل اجرایی آزمون فراهم سازد.

شفیعی همچنین گفت: در اقدامی تسهیل‌شونده، در صورتی که هر یک از فراگیران ثبت‌نام‌کننده بنا به ملاحظات و نگرانی ناشی از بیماری کرونا در آزمون حضور نیابند، حق شرکت در سه دوره دیگر برای آن‌ها محفوظ خواهد ماند، اما بدیهی است هزینه ثبت‌نام پرداختی به دلیل واریز به حساب شرکت مجری بخش خصوصی قابل بازگشت نخواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …