برگزاری مراسم پایانی کنگره «شعر ترکی غدیر»

مراسم پایانی نخستین کنگره بین‌المللی «شعر ترکی غدیر» برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، این مراسم در روز سه‌شنبه (۵ مردادماه) با حضور محمدمهدی دادمان، رئیس حوزه هنری و جمعی از شاعران ترک‌زبان خارجی و داخلی و نیز با حضور مدیران فرهنگی کشور در محل مسجد کبود تبریز، نماد پایتخت تشیع جهان اسلام برگزار می‌شود.

در نخستین کنگره بین‌المللی «شعر ترکی غدیر»، شاعرانی از کشورهای جمهوری آذربایجان، روسیه، گرجستان، عراق، آلمان، یمن، ترکیه و ایران به خوانش شعر خواهند پرداخت.

همچنین در ذیل این کنگره، برنامه «عصر شعر غدیر» همان روز پیش از آیین اختتامیه با حضور شاعران داخلی و خارجی ساعت ۱۶ عصر در محل مقبره‌الشعرای تبریز برگزار می‌شود.

بنا بر اعلام، به مناسبت برگزاری نخستین کنگره بین‌المللی «شعر ترکی غدیر»، سلسله نشست‌های پژوهشی «غدیریه»، با موضوعات تجلی واقعه غدیر خم در شعر و ادبیات عربی، ترکی و فارسی با حضور شاعرانی چون محمد اسمعیل‌زاده، مرتضی حیدری‌آل‌کثیر، محمدطاهر خسروشاهی، ابوالفضل غنی‌زاده، محمدرضا بحری و مصطفی قلیزاده‌علیار برگزار شده است.

همچنین به مناسبت عید غدیر خم و برگزاری نخستین کنگره بین‌المللی «شعر ترکی غدیر»، یک اثر تجسمی توسط علی حسین‌امینی با موضوع غدیر خم در مسجد کبود خلق شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …