بناهای تاریخی خوی از زلزله آسیب ندید

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان آذربایجان غربی خبر داد: زمین‌لرزه‌ ۴.۳ ریشتری ششم اسفند در روستای قطور خوی، خوشبختانه هیچ آسیبی به محوطه‌ها و بناهای تاریخی این منطقه مانند مجموعه شمس تبریزی، مساجد و بازار تاریخی وارد نکرده است.

جلیل جباری در گفت‌وگو با ایسنا، اما تنها آسیب واردشده به فضاهای تحت مدیریت میراث فرهنگی استان را به یک مرکز تاسیسات گردشگری متعلق به مرکز زلزله در شهر قطور خوی در مرز بین ایران و ترکیه مربوط دانست.

او همچنین با بیان این‌که استان آذربایجان غربی بعد از سیل نوروز ۹۸ تا کنون دیگر به این مرحله از بحران نرسیده است، افزود: بعد از وقوع سیل در نوروز ۹۸، بخشی از اعتبارهای تاییدشده برای مرمت آثار تاریخی آسیب‌دیده تامین شد و اختصاص پیدا کرد. همچنین بخشی از اعتبارها از محل اعتبارات استانی تامین شد و اولویت به مرمت آثار آسیب‌دیده اختصاص پیدا کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان آذربایجان غربی از آسیب دیدن حدود ۲۰ تا ۲۵ اثر تاریخی از سیل نوروز ۹۸ در این استان خبر داد و گفت: این آثار بیشتر به دلیل نفوذ آب دچار آسیب‌های جزئی شده بودند که برخی در طول سال از محل اعتبارات استانی مرمت و جلو آسیب‌های بیشتر گرفته شد و برای برخی نیز قرار است از محل اعتبارات ملی از طرف وزارتخانه و وزارت کشور تامین اعتبار شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …