بهره‌برداری از نرم‌افزار مدیریت فرآیندهای کسب‌وکار در سازمان‌های دولتی و صنایع بزرگ

گروهی از محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان فاز اول نرم‌افزار تحت وب فرایندهای کسب‌وکار و اتوماسیون اداری خود را عرضه کردند که با توجه به قابلیت استفاده از آن به زبان‌های مختلف، از سوی برخی از نهادهای دولتی و برخی صنایع بزرگ کاربردی شده است.

فرحناز مرادی، رییس هیئت مدیره و مدیر اجرایی این شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره گفت: ما توانستیم فاز اول نرم‌افزار فرایندهای کسب و کار (BPMS)، مستندات و اتوماسیون اداری (DMS)، (دبیرخانه الکترونیک،  موتور فرم‌ساز و  موتور گزارش‌ساز) را تحت وب و با قابلیت استفاده به زبان‌های مختلف تولید کنیم.

وی با بیان اینکه این نرم‌افزار به‌منظور مدیریت هوشمند برای نظم‌دهی به امور دبیرخانه‌ها و گردش کاری بین پست‌های سازمانی با امکان مدیریت پروژه‌های درون و برون ‌سازمانی طراحی شد، اظهار کرد: این محصول که موفق به دریافت گواهینامه بین‌المللی از معتبرترین مراجع تایید نرم‌افزار در کشور کانادا شد، در بستر متن باز (Open  Source) و فارغ از بستر سیستم عامل تولید شده است.

مرادی به بیان ویژگی‌های این نرم‌افزار نسبت به نمونه‌های مشابه پرداخت و یادآور شد: این نرم‌افزار امکان ایجاد فرم و استفاده در فرآیندها و قابلیت استفاده و تبدیل به زبان‌های مختلف را دارد.

مجری طرح خاطر نشان کرد: فاز دوم این نرم‌افزار مجموعه‌ای از نرم‌افزارهای مالی، اداری، بازرگانی، مهندسی، تولید، زنجیره تامین، منابع انسانی و بهای تمام شده است که بر بستر مدیریت فرایندهای کسب و کار در فضای ابری ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: این نرم‌افزار در حال حاضر تحت وب است و علاوه بر آن امکان ارتباط پنل کاربری آن با پیامک و ایمیل نیز برقرار است و کاربر می‌تواند هشدارهایی را از طریق پیامک به افراد ارسال کند. به دلیل قابلیت تحت وب بودن، این نرم‌افزار در تمامی دستگاه‌های هوشمند مانند تلفن همراه، تبلت، لپ‌تاپ و کامپیوتر قابل استفاده است.

مدیر اجرایی و رییس هیئت مدیره این شرکت دانش‌بنیان از موفقیت این شرکت در تجاری‌سازی این نرم‌افزار خبر داد و گفت: در حال حاضر سازمان‌های دولتی مانند وزارت نیرو، گروه مالی ملت، دانشگاه صنعتی شریف و پژوهشگاه مخابرات و همچنین برخی از شرکت‌های تولیدی صنعتی بزرگ و صنایع غذایی از این نرم‌افزار مدیریتی استفاده می‌کنند.

به گفته این محقق، این نرم‌افزار یک نمونه محصول ایرانی با پشتیبانی گسترده است، این در حالی است که نمونه‌های دیگر موجود در بازار معمولا نسخه قفل شکسته خارجی است و در مواردی کاربران آنها با مشکل مواجه می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه این نرم‌افزار به دلیل امکان اتصال به سیستم مالی سازمانی برای پرداخت حقوق و دستمزد، اتوماسیون اداری و منابع انسانی یک نسخه ایرانی و بومی منحصربه‌فرد است، خاطرنشان کرد: این طرح با حمایت و تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومانی صندوق نوآوری و شکوفایی اجرایی شده است که در قالب تسهیلات سرمایه در گردش و بهبود سامانه دریافت کردیم و برای فاز دوم بروزرسانی نرم‌افزار نیز تقاضای تسهیلات را ثبت کرده‌ایم.

مرادی، چشم‌انداز آینده این شرکت را توسعه بازار هدف صادراتی عنوان کرد و گفت: ضمن تمرکز بر محصولات مبتنی بر مدیریت فرایند‏‏‏‏‏‏ها‏‏‏ی کسب‌وکار و نرم‌‏افزار ERP با در نظر گرفتن نیاز‏‏‏‏‏‏ها‏‏‏ی صادراتی، برای ورود به بازار‏‏‏‏‏‏ها‏‏‏ی جها‏‏‏نی، افق‌‏‏‏‏‏‏ها‏‏‏ی جدیدی را در حوزه فناوری اطلاعات ایجاد کردیم که مهمترین آن چند زبانه بودن نرم‌افزار ، بستر متن باز و بومی با قابلیت پشتیبانی گسترده آن است و تمامی قابلیت‌های نرم‌افزار برای زبان‌های دیگر نیز فراهم شده است و در حال بررسی بازارهای صادراتی مانند کانادا هستیم. بر این اساس یک تیم متشکل از ۲۰ نفر در حال انجام اقدامات اولیه برای تصاحب بازارهای صادراتی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …