بهره برداری از ۴۳ طرح عمرانی تا پایان سال در گیلان

ایسنا/گیلان معاون رئیس جمهور گفت: ۴۳ طرح عمرانی به ارزش ۱۹۵۴ میلیارد تومان در گیلان داریم که می‌تواند تا پایان سال‌جاری به اتمام برسد.

محمدباقر نوبخت در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان گیلان که شامگاه گذشته در سالن غدیر استانداری برگزار شد، اظهار کرد: گزارش پیشرفت طرح های اقتصاد مقاومتی آنچه که گزارش شد با درخواستی که از دستگاه های نظارتی استان داریم آنها هم گزارشی را در همین بخش برای من ارسال کنند تا با مقایسه این گزارش‌ها میزان دقیق پیشرفت پروژه‌ها حاصل شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: گزارش مدیرکل کار و تعاون نشان از تفاوت معنی دار بین اظهار تا عمل بود، زیرا ۳۳ درصد احراز صحت قابل تامل است؛ این در عرصه نیروی انسانی بود که در حوزه غیر نیروی انسانی میزان منابعی که برای طرح استفاده شده یا میزان تولیدی که صورت گرفت از دیگر شاخصه‌هاست که از دستگاه‌های نظارتی استان انتظار دارم گزارش خود را از روند پروژه‌ها ارسال کنند.

معاون رئیس جمهور گفت: ما برای توسعه استان دو اقدام دیگر در حال اجرا داریم که بخشی شامل تمرکز بر روی طرح‌های تولیدی است، مقام معظم رهبری با عنایت به ویژگی سال جاری جهش تولید را از ما خواستند و از دوم فروردین هم برنامه‌ریزی‌های لازم در راستای تحقق این شعار در سازمان برنامه و بودجه برای همه استان‌ها انجام گرفت.

وی ادامه داد: در گیلان ۹۲ پروژه در حوزه جهش تولید مورد توجه است؛ برای انجام این طرح‌ها، ۱۲۳۷ میلیارد تومان اعتبار، علاوه‌بر طرح‌های دیگر از منابع بانک‌ها، دولت، سهم آورده سرمایه‌گذاران و همچنین یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۳۰۸ دلار به صورت ارزی برای این کار پیش بینی شده است. بنابراین علاوه‌بر طرح‌های اقتصاد مقاومتی ۹۲ طرح و پروژه برای جهش تولید در بین طرح‌های استان داریم، انتظار می‌رود با بهره برداری این پروژه‌ها ۴۶۳۷ فرصت شغلی در گیلان ایجاد شود.

نوبخت بیان کرد: همچنین ۴۳ طرح عمرانی به ارزش ۱۹۵۴ میلیارد تومان در گیلان داریم که می‌تواند تا پایان سال‌جاری به اتمام برسد، سیاست دولت و تدبیر و مقام معظم رهبری این بود که این طرح‌ها جمع بندی شوند و هرچه که قابل افتتاح و بهره برداری هستند، به اتمام برسند؛ در همین راستا از مجموع ۱۹۵۴ میلیارد تومان تاکنون ۷۸۳ میلیارد تومان تامین اعتبار انجام گرفته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اضافه کرد: در بین این پروژه‌ها چهار طرح زیربنایی بزرگ وجود دارد که باید به اتمام برسد، یکی از این طرح‌ها ادامه راه آهن است، تکمیل باقی مانده هشت کیلومتر آزادراه، دو سد پلرود و شفارود از دیگر پروژه‌های زیربنایی است که باید تا پایان سال به اتمام برسند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …