بهسازی و روکش آسفالت ۳۵۰ کیلومتر از محورهای لرستان

ایسنا/لرستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان از بهسازی و روکش آسفالت ۳۵۰ کیلومتر از محورهای استان خبر داد.

عباس شرفی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: محور خرم‌آباد-پلدختر به دلایل شرایط توپوگرافی و قرار گرفتن در کنار رودخانه کشکان در جریان سیل ۹۸ متحمل بیشترین خسارت شد.

وی تصریح کرد: در این سیل، ۲۰ نقطه از این محور بصورت کامل قطع شد.

این مسئول اضافه کرد: از ۱۳ فروردین با فروکش کردن سیل عملیات ساماندهی این محور را با امکانات خود آغاز کردیم و در ادامه با گسیل ادوات و ماشین آلات امکانات ۱۹ استان به استان و با اولویت این شهرستان توانستیم در ۴۵ روز ارتباط را برقرار کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خاطرنشان کرد: از ۱۸ مردادماه در بخشی از این افتتاحیه ۱۰ دستگاه پل بزرگ با محوریت پل چم مهر که ۱۲۶ متر بود به بهره‌برداری رسید.

شرفی اضافه کرد: نزدیک به ۲۰ کیلومتر این محور را ساماندهی اساسی و بهسازی کردیم.

وی بیان کرد: بعد از اینکه در ۱۷ اردیبهشت توانستیم عبور و مرور را برقرار کنیم از ۱۷ اردیبهشت تا اواخر مرداد ۹۸ توانستیم ۱۰ دستگاه پل بزرگ را که از اقصا نقاط کشور منتقل کرده بودیم به علاوه بهسازی ۲۰ کیلومتر در این محور و قریب ۸۰ کیلومتر در محورهای سایر شهرستان‌ها به بهره‌برداری برسانیم.

شرفی بیان کرد: ولی محور خرم‌آباد- پلدختر با توجه به اینکه واریانت جدید در دست احداث بوده نزدیک به ۱۰۰۰ میلیارد تومان برآورد اولیه آن است.

وی افزود: یکی دو قطعه آن شروع شده و اولویت با آن محور است اما همانطوری که مشاهده می‌کنید از همان تاریخ تاکنون مرتب در این محور در بخش راه و ابنیه فعال هستیم به طوری که پل‌های بزرگ در این محور ساماندهی شده‌اند.

شرفی ادامه داد: بجز دو پل برگلان سوخته و بن لار مابقی پل‌ها را توانسته‌ایم ساماندهی کنیم.

این مسئول یادآور شد: از سیل ۹۸ تاکنون ۳۵۰ کیلومتر بهسازی و روکش آسفالت در محورهای اصلی، شریانی و روستایی استان انجام شده و ۳۵ کیلومتر روکش حفاظتی چیپ سیل نیز اجرایی شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …