بوکر جهان عرب به نویسنده الجزایری رسید

«عبدالوهاب عیساوی» نویسنده الجزایری، به عنوان برگزیده نهایی جایزه بین‌المللی ادبیات داستانی عربی سال ۲۰۲۰ انتخاب شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از نشنال، «عیساوی» امروز در جریان مراسم آنلاینی برای نگارش رمان «دیوان اسپارتی» به عنوان برنده این جایزه ادبی معرفی شد.

رمان «دیوان اسپارتی» داستانی چند لایه درباره پنج شخصیت و تجربیات‌ آن‌ها از زندگی در قرن نوزدهم در الجزیره است.

در کنار اهدای جایزه نقدی ۵۰ هزار دلاری به این نویسنده «الجزایری»، رمان «دیوان اسپارتی» به زبان انگلیسی ترجمه و سال آینده منتشر خواهد شد.

«سعد الخطیبی» نویسنده الجزایری برای رمان «هیزم سارایوو»، «جبور الدویهی» نویسنده لبنانی برای «پادشاه هند»، «خلیل الرز» نویسنده سوریه‌ای برای رمان «محله روسی»، «عالیه ممدوح» نویسنده عراقی برای رمان «تانکر» و «یوسف زیدان» نویسنده مصری برای رمان «فردقان» از جمله افرادی بودند که برای کسب این جایزه ادبی با «عیساوی» به رقابت پرداختند.

سال گذشته «هدی برکات» نویسنده لبنانی برای نگارش رمان «پست شبانه» موفق به کسب جایزه بین‌المللی ادبیات داستانی عرب شده بود. قرار است ترجمه انگلیسی رمان «پست شبانه» ماه اکتبر روانه بازارشود.

جایزه بین‌المللی ادبیات داستانی جهان عرب از سال۲۰۰۸ تاکنون برگزار می‌شود و برای برندگان خود افزایش فروش و مورد توجه قرار گرفتن از سوی ناشران بین‌المللی را به ارمغان می‌آورد. این جایزه‌ بین‌المللی از سوی بنیاد جایزه «بوکر» در لندن حمایت می‌شود و چند سالی است مقامات فرهنگ و گردشگری ابوظبی اسپانسر مالی آن شده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …