تاثیر رشادت و از جان گذشتگی شهدا همیشه دوران ساز و جامعه ساز بوده است

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مشاور وزیر علوم در امور ایثارگران در پیامی به مناسبت روز بزرگداشت شهدا اعلام کرد: تاثیر رشادت و از جان گذشتگی شهدا، همیشه دوران ساز و جامعه ساز بوده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، متن کامل پیام دکتر غلامرضا غفاری بدین شرح است: “در تقویم کشور عزیزمان ایران؛ بیست و دوم اسفند ماه روز بزرگداشت و تجلیل از شهیدان نام گذاری شده است. در نظر و ضمیر انسان های آزاده و نیک خواه وجود و اثر انسان های فداکار و از جان گذشته در مسیر اعتلای ارزش های انسانی امری پوشیده نیست، چرا که در درازنای تاریخ رشادت و از جان گذشتگی انسان های پاک و بی آلایش دوران ساز و جامعه ساز بوده است.

به این سبب یاد و نام شهیدان همواره بر تارک تاریخ حیات انسانیت جاودان؛ سیره و آموزه های آنان رهنمای انسان های آزاده و مؤمن بوده و خواهد بود.

گرامی می داریم یاد و خاطره همه شهیدان عزیز این سرزمین بویژه شهیدان خانواده بزرگ نظام آموزش علمی کشور؛ مجموعه ای که همواره در بزنگاه های تاریخ سیاسی و اجتماعی این سرزمین نقش آفرینی ممتازی داشته است. شهیدان معظم با رشادت های خود برگ های زرینی در تاریخ همیشه جاودان ایران رقم زدند و چراغی پیش پای همه حق مداران، عدالت خواهان و آزادی خواهان نهادند و با ایثار و مایه گذاشتن از جان عزیز خود همواره طراوت آفرین بوده اند.

شهیدان با دل استوار از ایمان و توکّل به پروردگار در برابر تمام لشکر آرایی و ماشین نظامی دشمن استقامت ورزیدند، قلبشان نلرزید، اراده شان سست نشد و تردید درآنها راه پیدا نکرد، مظلومانه ولی مقتدرانه به فیض شهادت نائل شدند. درود و سلام خداوند بر روان و ارواح پاک و طیبه آنها باد.

یاد و همه خاطره هاشان را گرامی می داریم و با هم می سراییم.

آن فرو ریخته گلهای پریشان در باد

کز می جام شهادت همه مدهوشان‌اند

نامشان زمزمه نیمه شب مستان باد

تا نگویند که از یاد فراموشان‌اند”

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …