تاکید دبیرکل اوپک بر ضرورت سرمایه گذاری در نفت

دبیرکل اوپک اظهار کرد ثبات بازار نفت برای گذار انرژی مهم خواهد بود و قیمتهای متغیر به اقتصاد جهانی ضربه زده و به سرمایه گذاری ضروری برای تامین تقاضا از همه منابع آسیب می زند.

به گزارش ایسنا، محمد بارکیندو در اظهارات از پیش آماده شده در کنفرانس مجازی نفت و انرژی امریکا “اس اند پی گلوبال پلاتس” گفت: ثبات، ثبات می آورد و برای کمک به جذب سرمایه گذاری عظیم در سالهای پیش رو ضروری خواهد بود. بدون سرمایه گذاری ضروری، احتمال نوسان بیشتر و کمبود انرژی در آینده وجود خواهد داشت که به نفع هیچ کدام از تولیدکنندگان یا مصرف کنندگان نخواهد بود.

دبیرکل اوپک درباره کاهش تولید اوپک پلاس گفت: این گروه همچنان به رویکرد تصمیم گیری ماه به ماه درباره سهمیه تولید ادامه می دهد. بارکیندو گفت: روشن است که احیا شکننده بوده و ابهامات به خصوص درباره همه گیری ویروس کرونا به قوت خود باقی مانده اند. واکسنها تا حدودی امید برای آینده روشن را فراهم کرده اند اما شمار رو به رشد آمار ابتلا به کووید ۱۹ و قربانیان و تجدید قرنطینه یادآور ناگوار وضعیت فعلی است.

قیمت نفت برنت در هفته های اخیر در حدود ۵۵ دلار ثابت مانده است.

بارکیندو گفت: تثبیت بازار نفت به بازگشت سرمایه گذاری به صنعت که هدف اصلی اتحاد اوپک پلاس است، کمک خواهد کرد. وی به گزارش دورنمای نفت جهان ۲۰۲۰ اوپک اشاره کرد که برآورد کرده است ۱۲.۶ میلیارد دلار سرمایه گذاری تا سال ۲۰۴۵ ضروری خواهد بود. با این حال هزینه سرمایه بخش بالادستی بیش از ۳۰ درصد در سال ۲۰۲۰ کاهش پیدا کرد.

دبیرکل اوپک که پیش از این از گروههای مدافع محیط زیست برای تحت فشار قرار دادن شرکتهای نفتی و دولتها برای توقف حفاری انتقاد کرده بود، هشدار داد اگر این وضعیت بهبود پیدا نکند، آسیبهای بلندمدت برای تولیدکنندگان و همچنین مصرف کنندگان به همراه خواهد داشت.

وی با استقبال از بازگشت دولت بایدن به توافق جوی پاریس که توسط اکثر اعضای اوپک به جز لیبی، ایران و عراق امضا شده است، تاکید کرد اکثر پیش بینیهای انرژی همچنان انتظار دارند به مدت چندین دهه نفت و گاز منبع انرژی اصلی باقی بمانند. اما فناوریهای کاهش آلایندگی کربن و بهره وری نقش مهمی در تضمین پایداری صنعت نفت ایفا خواهند کرد.

بر اساس گزارش پلاتس، دبیرکل اوپک همچنین اظهار کرد تلاش برای کنار گذاشتن سریع سوختهای فسیلی، انرژی را برای فقیران جهان بسیار گران خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …