تایید و اجرای همسان‌سازی حقوق اعضای هیئت علمی/تغییر تاریخ اجرای مصوبه افزایش ۵۰ درصدی حقوق‌ها

رئیس مرکز هیات‌های امنا و هیات‌های ممیزه وزارت علوم تحقیقات و فناوری از اجرای همسان‌سازی حقوق و مزایای اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با حقوق اعضای هیئت علمی غیربالینی دانشگاه‌های وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین تغییر تاریخ اجرای مصوبه افزایش ۵۰ درصدی حقوق کارمندان دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر عبدالرضا باقری ضمن بیان این مطلب، جزئیات و روند این دو موضوع را تشریح کرد و گفت: موضوع همسان‌سازی حقوق و مزایای اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی با اولین نامه‌نگاری رسمی وزیر علوم، در تاریخ ۰۲/‏۰۸/‏۱۳۹۷‬ با معاون اول رئیس جمهوری آغاز و در لایحۀ بودجه سال ۱۳۹۹ اعتباری برای آن پیش‌بینی شد که بعد از رفت و برگشت لایحه از مجلس به دولت، به دلیل محدودیت منابع در بودجه، حذف شد.

وی افزود: ملاقات‌ها، مکاتبات و پیگیری‌های متعدد مسئولان و مدیران ارشد وزارت و تشکّل‌های صنفی با مقامات مختلف کشور و حمایت‌های ارزشمند نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در سال گذشته ادامه یافت و به درج آن در بند “و” تبصرة “۲” قانون بودجة سال ۱۴۰۰ انجامید.

دکتر باقری ضمن تشکر و قدردانی از افرادی که در به ثمر نشستن این مهم در کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس شورای اسلامی همکاری کردند، اظهار داشت: چگونگی اجرای همسان‌سازی در چارچوب قانون با تشکیل کارگروهی با مسئولیت مرکز هیئت‌های امنا و هیئت‌های ممیزه و با حضور تعدادی از معاونان ستادی وزارت و برخی از رؤسای دانشگاه‌ها با بررسی ضوابط و مقررات موجود در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نظرخواهی از دانشگاه ها و تشکل های صنفی اعضای هیات علمی و هماهنگی با سازمان برنامه و بودجه برای نحوه تامین اعتبار، پیش‌نویس مصوّبات را برای پیشنهاد به وزیر علوم آماده کرد.

وی ادامه داد: خوشبختانه این موضوع امروز نهایی شد و با تایید وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به دانشگاهها برای قرار دادن ان در دستور کار هیات های امنا ابلاغ شد.

رئیس مرکز هیات‌های امنا و هیات‌های ممیزه همچنین از تغییر تاریخ اجرای مصوبه افزایش ۵۰ درصدی حقوق و مزایای کارکنان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی خبر داد و گفت: با مکاتبات متعدد وزیر علوم، تاریخ اجرای مصوبه افزایش ۵۰% حقوق کارمندان از ۰۱/‏۱۱/‏۹۹‬ به ۹۸/۱۲/۰۱ اصلاح می شود.

وی افزود: هم‌اکنون با توجه به دریافت مجوزهای قانونی، مقرر شده است، پرداخت آن از محل اعتبارات مانده‌های سنواتی و درآمدهای اختصاصی مؤسسات ذی‌ربط، پس از تصویب در هیئت‌های امنا، انجام شود.

دکتر باقری ادامه داد: بدیهی است با این مجوز قانونی، مؤسساتی که از اعتبارات مانده‌های سنواتی و درآمدهای اختصاصی برخوردارند، می‌توانند با انجام فرآیندهای مربوطه این اقدام را بعمل آورند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، وی در پایان از نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی، جناب آقای دکتر نوبخت و همکاران ایشان بخاطر حمایت های ارزنده و همچنین از کلیه اعضای محترم هیات علمی و کارکنان عزیز دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به خاطر صبوری و همراهی‌هایی که در این راه صرف کردند، تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …