تعدیل نیروی بی‌سابقه در بزرگترین ایرلاین آمریکای لاتین

بزرگترین و قدیمی ترین ایرلاین فعال در آمریکای لاتین تحت تأثیر شیوع گسترده و بحران پاندمی کرونا بالغ بر ۱۴۰۰ نفر از کارکنان و پرسنل خود را تعدیل نیرو می کند.

به گزارش ایسنا ، لاتام ایرلاینز (LATAM Airlines) در شیلی به عنوان بزرگ ترین و قدیمی ترین شرکت هواپیمایی فعال در منطقه آمریکای لاتین، به تازگی اعلام کرده است که به علت بحرانهای مالی به وجود آمده ناشی از شیوع گسترده و پاندمی ویروس خطرناک و مرگبار کرونا که به اعلام وضعیت اضطراری و قرنطینه از سوی دولت کشورهای مختلف و افت شدید تقاضا برای سفرهای هوایی و زمین‌گیر شدن تعداد بی شماری از هواپیماهای فعال در ایرلاین های مختلف در سراسر جهان منجر شده است،مجبور خواهد بود ۱۴۰۰ نفر از کارکنان و پرسنل خود را تعدیل نیرو کند.

روبرتو آلوو، مدیر ارشد اجرایی شرکت هواپیمایی فلان در این خصوص به گزارشگر رویترز خاطر نشان کرده است: بعد از بررسی های فراوان در یکی دو ماه گذشته متاسفانه به این نتیجه رسیده ایم که برای برون‌رفت از بحران مالی ناشی از پاندمی کرونا و جلوگیری از فروپاشی و ورشکستگی، چاره و راه حل دیگری به جز کاهش سایز و اندازه شرکت خود نخواهیم داشت.

شرکت هواپیمایی لاتام ایرلاینز نخستین انلاین منطقه آمریکای جنوبی به شمار می رود که از تعدیل نیروی انسانی و اخراج پرسنل خود در بحبوحه پاندمی کرونا سخن گفته و خبر داده است.

این ایرلاین همچنین به علت بحران های مالی به وجود آمده از زمان شیوع گسترده ویروس کرونا، حقوق و دستمزد ۴۳ هزار نفر از کارکنان خود را به نصف رسانده است.

از دیگر ایرلاین های بزرگ این منطقه می توان به Azul SA ، Avianca و Gol Linhas Aereas اشاره کرد که از زمان شیوع این بیماری،  ۷۸ درصد از پرسنل خود را به مرخصی بدون حقوق فرستاده اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …