تفاهم‌نامه همکاری پارک علم و فناوری البرز و پژوهشکده گیاهان دارویی امضا شد

با هدف هم‌افزایی بیشتر در حوزه علم و فناوری در استان البرز بویژه در زمینه گیاهان دارویی، تفاهم‌نامه همکاری پارک علم و فناوری البرز و مرکز رشد واحدهای فناور پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی به امضا رسید.

به گزارش ایسنا، مهندس مهدی عباسی، رئیس مجتمع علمی و تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی و رئیس پارک علم و فناوری البرز و دکتر رضا غفارزادگان، رئیس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی به منظور هم‌افزایی و همکاری‌های مشترک تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند. همکاری مشترک در تبادل اطلاعات و امکانات، استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های علمی و فنی، پژوهشی، آموزشی، فرهنگی، کارآفرینی، اجرایی و قانونی طرفین تفاهم‌نامه در جهت حمایت از فناوران و صاحبان ایده در سطح استان، موضوع این تفاهم‌نامه است.

مهندس عباسی با اشاره به اهمیت اقتصاد دانش‌بنیان در کشور گفت: برخی از آمار از سهم یک تا سه درصدی اقتصاد دانش‌بنیان در کشور حکایت دارد و حتی برخی آمار تا 5 درصد هم عنوان می شود؛ این آمار نسبت به بسیاری از کشورها حتی کشورهای منطقه رقم کوچکی است و باید تلاش کنیم به جایگاه واقعی خود در این زمینه برسیم. وی با اشاره به تلاش دولت‌های گذشته، ابراز امیدواری کرد با تلاش‌ها و ایجاد فرهنگ و بستر لازم و توسعه مولفه‌های سازمانی در دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف بتوانیم به جایگاه شایسته در اقتصاد دانش بنیان در دولت آقای رئیسی، رئیس جمهور منتخب برسیم.

رئیس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی و سرپرست مرکز رشد گیاهان دارویی نیز با استقبال از همکاری‌های مشترک اظهار داشت: امضای این تفاهم‌نامه می‌تواند موجب هم افزایی بیشتر در حوزه علم و فناوری در استان البرز بویژه در زمینه گیاهان دارویی شود.

دکتر غفارزادگان با تصریح اینکه همکاری و هم‌افزایی بخش‌های مختلف مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری البرز برای پژوهشکده گیاهان دارویی و مرکز رشد وابسته با آن می‌تواند دستاوردهای خوبی را به همراه داشته باشد افزود: نیاز امروز کشور توجه به اقتصاد دانش بنیان است و تلاش می‌کنیم در کنار پارک علم و فناوری البرز به دور از موازی کاری همکاری های خوب و سازنده داشته باشیم.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی، به منظور نظارت، ارزیابی و حسن اجرای این تفاهم‌نامه، کارگروه مشترکی با ترکیب یک نفر نماینده تام‌الاختیار از هر طرف تفاهم‌نامه حداکثر ظرف مدت یک ماه پس از امضاء و مبادله تفاهم‌نامه تشکیل می گردد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …