تلاش استرالیا برای کاهش مشکلات کرونا در بخش دانشگاهی

در حال حاضر، اقتصاد استرالیا در حال رهایی از مشکلات به وجود آمده ناشی از پاندمی “کووید-۱۹” است اما ظاهرا یک بخش قرار است همچنان عقب بماند و آن دانشگاه ها هستند.

به گزارش ایسنا، دانشگاه‌های این کشور نگران هستند که یک سال دیگر را نیز متحمل آسیب‌های اقتصادی ناشی از این پاندمی باشند. چراکه بخش پذیرش دانشجویان بین‌المللی این کشور تقریبا غیرفعال است.

بخش دانشگاهی استرالیا سال‌هاست که به درآمد حاصل از حضور دانشجویان خارجی در این کشور متکی بوده است. اما در حال حاضر این دانشجویان خارجی برای ادامه تحصیل به استرالیا سفر نمی‌کنند.

درست دو سال پیش بود که بخش دانشگاهی استرالیا حدود ۳۷ میلیارد دلار درآمد کسب کرد. اما طبق آخرین گزارشات منتشر شده، سال گذشته، این درآمد ۱.۸ میلیارد دلار کاهش یافت و حداقل ۱۷ هزار و ۳۰۰ شغل پاره وقت و تمام وقت از بین رفت.

از زمانی‌که استرالیا مرزهای بین‌المللی خود را به روی دانشجویان خارجی بسته، تنها ۶۳ دانشجو از از خارج از مرزهای این کشور به استرالیا بازگشتند.

دانشگاه “چارلز داروین” پس از چند ماه مذاکره در ماه نوامبر توافق کرد که هواپیمایی از سنگاپور به این کشور پرواز داشته باشد.

دانشجویانی که از چین، هنگ‌کنگ، ژاپن، ویتنام و اندونزی خود را به سنگاپو رسانده بودند، باید قبل از سوار شدن به هواپیما تست “کووید-۱۹” می‌دادند و دو هفته قرنطینه می‌شدند.

صدها دانشجوی بین‌المللی قصد ورود به استرالیا را دارند اما محدودیت‌های ورود و شیوع کروناویروس، موافقت دولت‌ها برای قرنطینه دانشجویان را غیرممکن کرده است.

با این حال، دانشگاه چارلز داروین در حال مذاکره برای بازگرداندن ۷۰۰ دانشجو از طیف وسیعی از کشورها است.

وزیر آموزش و پرورش استرالیا نیز خبر داد که هم‌اکنون بیشتر دانشگاه‌ها در بیشتر ایالت‌ها در حال برنامه‌ریزی برای بازگرداندن برخی از دانشجویان خارجی هستند اما هنوز هیچ چیز نهایی نشده است.

آموزش سومین صادرات بزرگ استرالیا است و تا زمانی‌که مرزهای بین‌المللی دوباره بازگشایی نشود، دانشگاه‌ها با مشکلات اقصادی مواجه خواهند بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …