تنظیم بازار باید به وزارت کشاورزی سپرده شود

نایب رییس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی گفت: درمواقعی که قیمت مرغ در بازار پایین تر از نرخ مصوب است دستگاه های مربوطه هیچ احساس مسئولیت و تعهدی نمی کنند و فقط نظاره گر زیان سنگین تولیدکنندگان هستند اما زمانی که قیمت مرغ یک ریال از قیمت مصوب بالاتر می رود با وجود اینکه که مقصر آن تولیدکننده هم نیست، همه دستگاه های مربوطه برای سرکوب قیمت دست به کار می شوند. این دوگانگی رفتار واقعا نگران کننده و آسیب زا است.

حبیب اسدالله نژاد در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه چوب جنگ زرگری بین دو وزارتخانه  صنعت، معدن و تجارت (صمت) و جهاد کشاورزی را تولیدکننده و مصرف کننده می خورند، اظهار کرد: وظایف تنظیم بازار با وزارت صمت و وظایف تولید با وزارت جهاد کشاورزی است و همین موضوع مشکلات بسیاری را پدید آورده است‌.

وی ادامه داد: اگر وظایف بخش کشاورزی کاملا در وزارت جهادکشاورزی تجمیع شود مشکلات این بخش کاهش می یابد و آرامش بیشتری حاکم می شود و اختلافاتی که امروزه بر سر تامین و توزیع مرغ و نهاده های دامی میان دو وزارتخانه شاهد هستیم، پیش نمی آید.

نایب رییس کانون انجمن صنفی مرغداران با اشاره به اینکه وزارت صمت به عنوان نهادی که در تنظیم بازار نقش دارد هیچ گاه سازوکاری برای تحویل، توزیع و عرضه مرغ نداشته است، گفت: درمواقعی که قیمت مرغ در بازار پایین تر از نرخ مصوب است دستگاه های مربوطه هیچ احساس مسئولیت و تعهدی نمی کنند و فقط نظاره گر زیان سنگین تولیدکنندگان هستند. در ابتدای سال تولیدکنندگان به ازای هرکیلوگرم مرغ ۵۰۰۰تومان ضرر کردند و بسیاری از واحدها از چرخه تولید خارج شدند اما هیچکس پاسخگو نبود و کمترین حمایتی از مرغداران صورت نگرفت. 

وی اضافه کرد: اما زمانی که قیمت مرغ یک ریال از قیمت مصوب بالاتر می رود، با وجود  اینکه که مقصر آن تولیدکننده هم نیست، همه دستگاه های مربوطه برای سرکوب قیمت دست به کار می شوند که قیمت ها شکسته شود که این دوگانگی رفتار واقعا نگران کننده و آسیب زا است.

نایب رییس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی در پایان گفت: اگر وزارت جهاد کشاورزی که بر  مسائل کشاورزی آگاهی بیشتری دارد تصمیم گیرنده نهایی باشد بسیار از مشکلات حل خواهد شد و  ما نیز خواستار آن هستیم که همه وظایف بخش کشاورزی به این وزارتخانه بازگردد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …