توسعه راه‌ها و تهیه مسکن برای اقشار مختلف جامعه اولویت وزیر راه دولت جدید باشد

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: مهم ترین اولویت هایی که در وزارت راه و شهرسازی باید دنبال شود، توسعه راه های کشور و تهیه مسکن برای اقشار مختلف جامعه است.

کمال علیپور خنکداری در گفت وگو با ایسنا، درباره اولویت هایی که در وزارت راه و شهرسازی در دولت جدید باید دنبال شود، بیان کرد: وزیر راه و شهرسازی دولت سیزدهم باید بر قوانین مسلط باشد و نسبت به راه برون رفت از مشکلات کنونی آگاه باشد.

وی در ادامه اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی یک وزارتخانه شاخص است و یکی از مهم ترین اولویت هایی که باید در این وزارتخانه دنبال شود، توسعه و لینک شدن راه های زمینی، ریلی، دریایی و هوایی است. برای تحقق اهداف برنامه و رشد اقتصادی کشور راه های دریایی، زمینی، هوایی ما باید توسعه یابد. اگر ما تمام زیرساخت های تولید را فراهم کنیم اما وضعیت فرودگاه ها یا ایستگاه ها یا جاده های ما نامساعد باشد قطعا سرمایه گذار ورود نخواهد کرد.

نماینده مردم سوادکوه و قائمشهر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: وضعیت توسعه و رشد اقتصادی هر کشوری به وضعیت راه های آن باز می گردد، وزیری که وارد صحنه می شود باید شناخت کافی داشته باشد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: از سوی دیگر اولویت اول کشور بحث مسکن است، در سبد خانوار مردم، مسکن گم شده و تهیه آن برای مردم کمرشکن است. امروز فردی در کشور اگر ۳۵ سال چیزی نخورد و نپوشد و فقط کار کند حتی بعد این مدت نیز نمی تواند ۷۵ متر خانه خریداری کند. پس وزیر راه و شهرسازی دولت سیزدهم باید تمام تمرکزش بر روی برنامه ریزی برای برون رفت از این وضعیت باشد.

علیپور تصریح کرد: یکی از راه حل ها حمایت از انبوه سازان، ارائه تسهیلات ارزان قیمت و ارائه زمین با قیمت مناسب به تعاونی ها برای ساخت مسکن است، این موارد جزء اولویت هایی است که باید در وزارت راه و شهرسازی دنبال شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …