توسعه همکاری‌های بین‌المللی برای مقابله با مخاطرات

رییس سازمان زمین‌شناسی تامین آب شرب و کشاورزی، خشکسالی، بروز سیل و زمین‌لغزش را از چالش‌های کشور نام برد و گفت: امیدواریم در زمینه استفاده از تکنولوژی‌های های‌تک و ماهواره‌ای و برگزاری دوره‌های آموزشی بتوانیم با سازمان زمین‌شناسی دانمارک و گرینلند همکاری‌های مشترک داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا شهیدی در نشست مجازی سازمان زمین‌شناسی با سازمان زمین‌شناسی دانمارک و گرینلند با ابراز امیدواری از این که با شناسایی درست از توانمندی‌ها و نیازهای هر دو سازمان آینده همکاری‌های علمی با یکدیگر برنامه‌ریزی شود، خاطرنشان کرد: تولید نقشه‌های زمین‌شناسی کوچک، متوسط و بزرگ مقیاس زمین‌شناسی و اکتشافی، شناسایی و پایش مخاطرات زمین‌شناسی، اجرای پروژه‌های ملی و بین‌المللی، مسئولیت تولید نقشه‌های زمین‌شناسی خاورمیانه در لایه‌های مختلف (به عنوان مسئول CGMW) و برگزاری ۳۹ گردهمایی تخصصی ملی و بین‌المللی علوم‌زمین در ایران از جمله فعالیت‌های این سازمان است.

به گفته وی، امروزه نیز با توجه به تغییرات اقلیمی در سطح جهان و به‌ویژه در ایران با مشکلاتی از قبیل تامین آب شرب و کشاورزی، خشکسالی، بروز سیل و زمین‌لغزش در برخی نقاط، فرونشست و ریزگردها مواجه شده‌ایم.

شهیدی با ابراز امیدواری از اینکه با همکاری‌های علمی منطقه‌ای و بین‌المللی به‌ویژه میان سازمان‌های زمین‌شناسی بتوانیم بر پاره‌ای از این مشکلات چیره شویم، یادآور شد: امیدواریم در زمینه استفاده از تکنولوژی‌های های‌تک و ماهواره‌ای و برگزاری دوره‌های آموزشی نیز همکاری کنیم و پس از اتمام همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ به صورت حضوری میزبان طرف دانمارکی باشیم.

در این نشست همچنین مهندس دری، معاون اکتشاف این سازمان نیز گفت: سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی ایران از توسعه همکاری‌ها در زمینه اکتشاف مواد معدنی در مناطق تحت‌الارضی، املاح تبخیری و استفاده از منابع ژئوترمال و شیرین‌سازی آب دریا استقبال خواهد کرد.

به نقل از روابط‌عمومی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، حاضران در این نشست ضمن معرفی نمایندگانی از دو طرف نسبت به تبادل اطلاعات و بررسی بیشتر موضوعات مشترک جهت انعقاد تفاهم‌نامه در آینده توافق کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …