تولید واکسن HPV در نیمه اول سال آینده/۹۹ سال سلامت دیجیتال خواهد بود

رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت با بیان این‌که در سال ۹۹ بیشتر در حوزه هوش مصنوعی و پزشکی از راه دور و سلامت دیجیتال تمرکز خواهیم کرد، از تولید واکسن HPV در نیمه اول سال ۹۹ خبر داد.

حسین وطن‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در سال آینده حوزه واکسن را به صورت ویژه دنبال خواهیم کرد، افزود: امید داریم واکسن HPV (پاپیلوم انسانی) در نیمه اول سال ۹۹ تولید شود و وزیر هم قول داده است که این واکسن در برنامه واکسیناسیون کشوری قرار گیرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امسال در حوزه سلامت دیجیتال نشست‌هایی برگزار شد، اما واقعیت این است که نتوانستیم کار جدی در این حوزه انجام دهیم و نیاز به آیین‌نامه‌ای داشتیم که این آیین‌نامه را تدوین کردیم که به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات رفته و امیدواریم مجوز دریافت کند. سال ۹۹ سال سلامت دیجیتال خواهد بود و بیشتر می‌توانیم از ظرفیت شرکت‌های این حوزه استفاده کنیم.

رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت تصریح کرد: سال ۹۹ بیشتر در حوزه هوش مصنوعی و پزشکی از راه دور و سلامت دیجیتال تمرکز خواهیم کرد که این سه حوزه با فناوری اطلاعات در ارتباط هستند. 

بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، HPV یا پاپیلوم انسانی، هم‌اکنون شایعترین بیماری مقاربتی عصر حاضر است که به دلیل روابط محافظت نشده رخ می‌دهد و مردان بیشترین عامل انتقال این بیماری هستند و مهمترین عواقب ابتلا به این ویروس، بروز سرطان دهانه رحم است.

ویروس HPV یا پاپیلوم انسانی، بیش از ۱۰۰ نوع یا سوش مختلف دارد. بیش از ۸۰ درصد افراد مبتلا به HPV علائم قابل مشاهده‌ای در بدن ندارند و تعداد کمی دارای علائم هستند. مهمترین علامت ابتلا به ویروس HPV ایجاد زگیل در نواحی از بدن مانند دست، پا، سر و گردن و نیز در ناحیه تناسلی است. اکثر عفونتهای HPV به مرور زمان برطرف می‌شوند یا به دلیل ضعیف شدن در بدن تاثیر نمی‌گذارند؛ اما اگر بدن نتواند عفونت ویروس را پاک کند، پایداری طولانی مدت ویروس در بدن ممکن است منجر به تغییرات پیش‌سرطانی شود که در صورت عدم درمان برخی از این تغییرات با گذشت زمان به سرطان از جمله سرطان دهانه رحم، سرطان آلت تناسلی، سرطان مقعد، سرطان دهان، سرطان زبان، سرطان گلو و برخی از دیگر سرطان‌ها (عمدتا بسته به رفتارهای جنسی) تبدیل می‌شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …