توپ رباتیک "آژانس فضایی اروپا" برای بررسی حفره‌های ماه آماده می‌شود

“آژانس فضایی اروپا” در حال آماده‌سازی یک ربات کروی شکل است تا با کمک آن به اکتشاف در حفره‌های ماه بپردازد.

به گزارش ایسنا و به نقل از آژانس فضایی اروپا، شاید یک کره رباتیک که به یک توپ معلق شباهت دارد، بتواند عمق حفره‌های ماه را مورد بررسی قرار دهد.

این توپ رباتیک که با همکاری پژوهشگران “دانشگاه وورتسبورگ” (JMU) آلمان طراحی شده است، اکنون به عنوان بخشی از یک پروژه بزرگتر برای اکتشاف در حفره‌های روی ماه، تحت ارزیابی “آژانس فضایی اروپا” (ESA) قرار دارد.

مدارگردهای قمری در نقشه‌برداری‌های خود از ماه، چندین حفره عمیق را روی سطح آن نشان داده‌اند. این حفره‌ها، علاقه بسیاری از جوامع علمی را به خود معطوف داشته‌اند؛ زیرا ممکن است که بتوانند امکان دسترسی به ماده بکر ماه را فراهم کنند. شاید این حفره‌ها، به سکونتگاه‌هایی برای مهاجران ماه تبدیل شوند و یک محافظ طبیعی در برابر تشعشع، ریزشهاب‌واره‌ها و دمای شدید سطح باشند.

قطر این توپ رباتیک موسوم به “دایدالوس” (DAEDALUS)، ۴۶ سانتی متر است و یک دوربین همه جانبه، یک سیستم رادار لیزری برای نقشه‌برداری از داخل حفره‌ها، حسگرهای دما و یک تشعشع‌سنج را با خود حمل خواهد کرد. همچنین این ربات به بازوهای قابل انبساطی مجهز خواهد بود تا به برداشتن موانع و آزمایش ویژگی‌های صخره‌های ماه کمک کند.

“دوریت بورمن” (Dorit Borrmann)، از پژوهشگران این پروژه گفت: طراحی این ربات با توجه به نیاز برای مشاهده محیط اطراف در ۳۶۰ درجه کامل و ضرورت محافظت از فضای داخلی در برابر محیط ناملایم ماه صورت گرفته است. ربات با کمک دوربین‌ها و لیزر خود می‌تواند موانع را تشخیص دهد و پس از رسیدن به کف حفره، به صورت مستقل حرکت کند.

این پژوهش همراه با سایر مفاهیم مربوط به اکتشاف حفره‌های ماه در حال ارزیابی است و متخصصان مهندسی فضا برای ارزیابی سریع و آماه‌سازی آن برای ماموریت‌های آینده با یکدیگر همکاری می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

Check Also

چه چیزی باعث خاص بودن برند آندر آرمور میشود؟

برند آندر آرمور (Under Armour) با توجه به تکنولوژی های پیشرفته و کیفیت بالای محصولات …